Er der nogen der har prøvet en Kafka pensel

Stedet hvor al snak om pinstriping kan foregå
The place to talk Pinstriping and showing off your artwork

Redaktør: kimg

Er der nogen der har prøvet en Kafka pensel

Indlægaf kimg » man mar 01, 2010 12:30 am

Jeg så et par klip på youtube, hvor Steve Kafka lavede både scroll og traditionel pinstriping med hans egne pensler. Det så legende let ud, så jeg fik fat i en pensel - men man bliver ikke Steve Kafka bare af at have en af hans pensler.

Jeg har kun prøvet den kort, og det er den bedste pensel, jeg endnu har prøvet til at lave kurver, men jeg har svært ved at få linierne jævne - også selvom jeg bare forsøger at lave lige streger. Er der nogen der har prøvet en Kafka pensel og fundet ud af, hvordan man får jævne linier?

Her er et billede af min første test. Det er Kafka øverst og xcaliber nederst.

Kafka test.JPG
Kafka test.JPG (57.57 KiB) Vist 13418 gange
F.T.W.
KimG
kimg

Geografisk sted: Hillerød

Re: Er der nogen der har prøvet en Kafka pensel

Indlægaf Striping.dk » man mar 01, 2010 1:06 am

Jeg har ik prøvet hans pensler, men det ser umiddelbart ud som om deres styrke er cirklerne..
Spray it, stripe it, drop it, drive it
Brugeravatar
Striping.dk

Geografisk sted: Sorø

Indlægaf TeddyC » ons mar 03, 2010 10:58 pm

Har ikke prøvet Kafkas men har en Bobbo Mack Super Quad, som er tæt på Kafka børsterne.

Det der gør det svære eller anderledes at bruge den er at den skal holdes mere lodret end en traditionel pinstriping pensel, og at den er meget følsom over for bevægelser op og ned(iforhold til det der males på), det er det man udnytter når man laver scrolls.

Jeg har selv brugt en skiltestok når jeg bruger Bobbo'en, for at få hånden højere op fra mediet, der kommer i øvrigt en kortere udgave af Kafkaen(short stroke).
Vedhæftede filer
bobbo-mack.jpg
Bobbo pensel
bobbo-mack.jpg (15.67 KiB) Vist 13402 gange
Brugeravatar
TeddyC

Geografisk sted: Tilst V. Århus

Indlægaf TheAirCreator » tors apr 22, 2010 12:16 pm

Jeg har en kafka pensel derhjemme, jeg købte over pinstriping UK. Og den er rigtig fed... Men er dog kommet frem til den konklution, uanset om det er en kafka pensel du har, eller virus... Så kræver det meget øvelse. Det er nemt nok at få den første cirkel, men at kopiere den. Er straks værre. øvelse gør mester. Så det er bare frem med panelerne og så bare derudad. Jeg vil dog vove at påstå at det er nemmere at have en scrolling pensel med et kort skaft end et langt... Det har ihvertfald givet mig mere kontrol...

Keep on striping
Brugeravatar
TheAirCreator

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf harleymaleren » ons okt 27, 2010 12:52 pm

Ja helt afgjort, jeg har næsten prøvet alle striping pensler på markedet, og jeg vender altid tilbage til Kafkas No. 3.
Den kan det hele fra Dagger til Scroll, og så er det meget nemmere at afslutte stregerne så de mødes korrekt.
Men selvfølgelig er det forskelligt fra person til person hvilken pensel man synes er bedst.
Jeg lægger snart et par billeder af mine streger på siden.
StripeRegards harleymaleren
harleymaleren

Geografisk sted: Nordjylland

Tilbage til Pinstriping