Ovn og grillrens

Stedet hvor al snak om pinstriping kan foregå
The place to talk Pinstriping and showing off your artwork

Redaktør: kimg

Ovn og grillrens

Indlægaf kimg » tors jul 01, 2010 10:18 pm

Teddy C skrev, at han bruger ovn og grillrens til at fjerne 1-shot med, så det ville jeg også prøve. Indtil videre har jeg prøvet to forskellige produkter med svingende held.

Weber grillrens i en hvid forstøverflaske købt i Bauhaus: Den har ingen virkning på 1-shot overhovedet.

Sterlig Ovn og grillrens i en gul spraydåse med rødt låg købt i Rema 1000: Den opløser 1-shot uden at angribe pulverlakken på en CC-øveplade. Der skal stadig bruges lidt knofedt og helst en negl til at tage striberne af efter 15-20 minutter.

Hvis der er nogen, der har andre erfaringer, synes jeg det kunne være sjovt at vide hvad der virker, og hvor man får fat i det.
F.T.W.
KimG
kimg

Geografisk sted: Hillerød

Re: Ovn og grillrens

Indlægaf TeddyC » søn jul 04, 2010 10:51 pm

Hej Kim

Jeg har brugt noget der hed K2R tror jeg nok, men det kan godt være at det var sterling, de ligner hinanden. Det var en spray der danner en skum når det kommer ud på emnet. Det virkede langsomt, dog uden at det var nødvendigt at skrubbe på det. Senest brugte jeg noget fra Topcare, det virkede rigtig hurtigt, nåede lige at stille flasken ind i skabet, så var 1shotten allerede ved at være løs. Det var striper der var over et år gamle jeg fjernede.

Men som du allerede har erfaret er der stor forskel på de forskellige mærker, men jeg tror også at det afhænger af hvilke farver man fjerner.

TeddyC
Brugeravatar
TeddyC

Geografisk sted: Tilst V. Århus

Tilbage til Pinstriping