en lille start

Stedet hvor al snak om pinstriping kan foregå
The place to talk Pinstriping and showing off your artwork

Redaktør: kimg

Re: en lille start

Indlægaf moller » fre apr 19, 2013 4:31 pm

Hej Rexuz - Det tager tid før man får lært at pallette sin pensel (det vil sige : fylde den med maling) Selv en Mack 00 kan godt lave tynde streger.
Det er også svært at forklare hvordan man gør, det er lettere at vise det.
Dit hvide og blå design er pænt synes jeg. Så bare klø på ! Men husk det tager tid at lære at pinstripe, det er nemlig svært !
Von Dutch lives 8)
Brugeravatar
moller

Geografisk sted: Skovlunde

Indlægaf rexuz » fre apr 19, 2013 5:35 pm

moller skrev:Hej Rexuz - Det tager tid før man får lært at pallette sin pensel (det vil sige : fylde den med maling) Selv en Mack 00 kan godt lave tynde streger.
Det er også svært at forklare hvordan man gør, det er lettere at vise det.
Dit hvide og blå design er pænt synes jeg. Så bare klø på ! Men husk det tager tid at lære at pinstripe, det er nemlig svært !

hej moller svært jo tak det siger du ikke . men det er til gengæld os super hyggeligt :D
har et par film jeg ser gang på gang og de forklare det meget godt :D ..
men ser kun lidt af gangen (har set dem hele vejen igennen en gang :D)

så nu bruger jeg dem mere til at se nå jeg lige har brug få noget info eller linende .

men ja en del af det er nok at min pensel ikke er helt godt nok pallette og at der er få meget overskydene maling , det ville give go mening nu nå du siger det :D ..

så det vil jeg nok leje lidt med i aften :D
rexuz
Site Admin

Indlægaf kimg » fre apr 19, 2013 9:39 pm

rexuz skrev:hmm ok . er det så bare selve penslen der har nemt til at lave tygge stejer ? huns jeg er ny og skal lige fatte det her :D

har bestilt en X-caliber og en S10-000 igår (er lige blevet betalt) så jeg har nok nogle nye i løbet af næste uge .

Nu begynder det at blive lidt svært. Jeg har lige taget et billede af et par pensler, som minder om dem, du har i tankerne.

3 Pensler.jpg
3 Pensler.jpg (53.56 KiB) Vist 27712 gange

De tre spidser er faktisk lige spidse, så det er ikke fordi du har trimmet lidt i spidsen, at din streg ikke bliver så tynd, som du vil have den. Tykkelsen på stregen har meget mere at gøre med, om dy trykker hårdt eller let. Jo hårdere du trykker, jo federe streg. Det har også en del at gøre med hvor tynd malingen er. Hvis den er for tynd, får du en streg, der nærmest løber lidt ud og biver tyk og ulden.

Jeg er ikke helt enig med Moller, for du kan godt male en fin streg med en pensel, der ikke er ordentligt loadet, men den bliver bare ikke særligt lang. På den anden side har Moller helt ret, for det er under palleteringen, at du finder den rigtige tykkelse på malingen. Det er lidt svært at forklare hvor tynd den skal være, men du mærker helt sikkert når den er der - og så bliver det lettere at ramme den næste gang. Hvis du tager en frisk dåse 1-shot, så er den som regel meget tæt på at kunne bruges.
Når penslen er helt loadet, skal den hænge lidt med spidsen, men hvis der samler sig en dråbe på spidsen, så er det nok malingen, der er for tynd - eller også er der for meget maling på. Det er bare svært at få for meget maling på, hvis du palletterer på et stykke papir, for så er der nærmest penslen, der samler malingen op.

Forskellen på penslerne er både længden og mængden af hår ved skaftet. Jo længere pensel, jo lettere er det at trække lige streger - og tilsvarende sværere at lave buede. Jo mere hår der er ved skaftet, jo mere maling kan penslen indeholde - og så kan du trække meget lange streger.
F.T.W.
KimG
kimg

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf rexuz » fre apr 19, 2013 11:10 pm

hey kimg

takker få infoen :D det er mega fidt i gider tage jer tiden til at forklare mig lidt :D ... både dig og moller :D

jeg vil tænke lidt over det hele og så øve øve og øve :D men kunne godt ske at det er det med at få fyldt penslen der gå galdt få mig .
jeg har brugt sådan nogle plastik log fra isbøtter men kunne være jeg skulle prøve med noget papir og så os med minder maling har nok
fået få meget på >< men sådan er det jo man skal lære noget nyt .

mange tak få hjælpen :D ...
rexuz
Site Admin

Indlægaf kimg » lør apr 20, 2013 7:56 am

Du kan fint bruge et plastiklåg, du skal bare passe på med at have så meget maling at du nærmest dypper penslen. Papir er dejligt nemt, fordi du ikke skal gøre det rent. Et gammelt blad med blanke sider virker bedst.
F.T.W.
KimG
kimg

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf rexuz » lør apr 20, 2013 9:34 pm

kimg skrev:Du kan fint bruge et plastiklåg, du skal bare passe på med at have så meget maling at du nærmest dypper penslen. Papir er dejligt nemt, fordi du ikke skal gøre det rent. Et gammelt blad med blanke sider virker bedst.

det var et super foreslag kan klart andbefales :D minder maling sammen med et halvt bilka blad og så køre man :D

så har man os noget at bruge alle de reklamer til :D

jeg har idag trukket 70 lige stejer så er oppe på de 100 nu :D ... der er lang vej men øve øve øve :D

jeg gik lidt klod i det ved en 50 stykker os så så jeg lige en kaffekop :D ...

Billede

det er mega svært nå der er lidt form i det man maler på :D ...
rexuz
Site Admin

Indlægaf moller » søn apr 21, 2013 6:03 pm

Hej Rexuz - Det er for svært at pinstripe på så lille et objekt. Som Jesper Bram og Von Sven har sagt til mig : Du skal op i størrelse !
Det vil sige : Find et gammelt vejskilt eller lignende, og giv det en gang mat sort spray. Pinstrip til der ikke er mere plads, tag et billede
og giv det en omgang med sandpapir, mal det mat sort igen og forfra med pinstriping :D
Har du mulighed for at komme når Custom colors holder sommer træf i september ?
Von Dutch lives 8)
Brugeravatar
moller

Geografisk sted: Skovlunde

Indlægaf rexuz » søn apr 21, 2013 6:42 pm

moller skrev:Hej Rexuz - Det er for svært at pinstripe på så lille et objekt. Som Jesper Bram og Von Sven har sagt til mig : Du skal op i størrelse !
Det vil sige : Find et gammelt vejskilt eller lignende, og giv det en gang mat sort spray. Pinstrip til der ikke er mere plads, tag et billede
og giv det en omgang med sandpapir, mal det mat sort igen og forfra med pinstriping :D
Har du mulighed for at komme når Custom colors holder sommer træf i september ?

Haha jo svært var det men sjovt . Og det var mest få sjov
Hmm vej jeg godt nok ikke der er jo længe til :)
Ville gerne men ved det ikke i nu

Hvad har du da i tankerne ?
rexuz
Site Admin

Indlægaf rexuz » man apr 22, 2013 10:05 pm

nå ja men jeg øver stadig så her kommer lige en til

Billede

og her er min øve plade først var det 70 røde lige stejer
og her den anden dag hade jeg lige gang i en hvid oven på :D

Billede
rexuz
Site Admin

Indlægaf Maiken » man apr 22, 2013 10:46 pm

ja jaaa.. De bliver bedre og bedre :)
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf rexuz » man apr 22, 2013 10:51 pm

Maiken skrev:ja jaaa.. De bliver bedre og bedre :)

ja syndes jeg os lidt selv :D uden at ville lyde alt få selv fed :lol:

glæder mig så meget til mine nye pensler kommer hjem så jeg kan få prøvet dem og har lidt flere at vælge mellem

men det hjalp virkelig meget at få reduseret mængten af maling :D
rexuz
Site Admin

Indlægaf Kenneth » tirs apr 23, 2013 10:15 am

du giver den gas, det ser bestemt ud til at gå i den rigtige retning

keep pulling ;0)
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf rexuz » tirs apr 23, 2013 10:57 am

Kenneth skrev:du giver den gas, det ser bestemt ud til at gå i den rigtige retning

keep pulling ;0)

Haha ja jeg har kun et tempo med minder sofaen når at fange mig
rexuz
Site Admin

Indlægaf rexuz » tirs apr 23, 2013 9:29 pm

lige en lille wip ....

ved ikke helt hvad jeg vil med den inu . men det kommer nok :D

Billede
rexuz
Site Admin

Indlægaf Kenneth » tirs apr 23, 2013 9:51 pm

hvem der ind imellem bare havede 10% af din energi ;0)
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

ForegåendeNæste

Tilbage til Pinstriping