så er jeg kommet hjem igen
og der gik ikke mange timer så kastede jeg mig ud i det igen
her er så mit første rektige forsøg på at lave noget ,
Shot at 2012-06-18
Shot at 2012-06-18
Shot at 2012-06-18
Redaktør: kimg
moller skrev:Det er en god start
Du skal bare pinstripe en hel masse så du får fornemmelsen af hvad den pensel kan.
Hvis du kan finde et gammelt vejskilt eller en anden metalplade som du kan øve dig på, så skal du lave en masse lige og runde striper
når du har fyldt pladen, så maler du den bare matsort og begynder forfra
Senere går du over til at lave dine egne mønstre og så er du rigtig godt igang
Hvilken pensel har du ?
Husk nu at rense penslen omhyggeligt HVER gang du har malet og at give den pensel olie. Så du kan have glæde af den i mange år
kimg skrev:Hvorfor mener du, at din pensel er trimmet forkert?
Køb evt. en Excalibur, de er fikse og færdige, og bør som udgangspunkt ikke have behov for trimning. De er fedtet ind i noget stads, som skal renses ud med terpentin eller lignende, og så skal de have olie - og så bør de være lige til at male med.
Mack 10 plejer heller ikke at have det store behov for trimning, der er som regel et par hår, som stikker lidt for langt frem i spidsen, og de skal lige kortes en lille smule med en skarp kniv - men det er højsest en millimeter - og det er kun i spjegidsen, der skal trimmes.
Maiken skrev:Rigtig god start. Den sidste her er rigtig fin synes jeg
kimg skrev:Jeg synes nu ikke, at din pensel ser så slem ud. Du er nok skåret en anelse mere end jeg ville, men jeg tror ikke det har den store betydning.
Jeg kan godt lide Mack Virus penslerne til alle mulige ting og detaljearbejde. Personligt er jeg ikke så pjattet med Macks lettereing pensler, men det har måske også lidt at gøre med, at jeg ikke rigtigt er kommet igang med at bruge de to, som jeg har købt som prøve...
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst