en lille start

Stedet hvor al snak om pinstriping kan foregå
The place to talk Pinstriping and showing off your artwork

Redaktør: kimg

en lille start

Indlægaf rexuz » man jun 18, 2012 9:19 pm

så er jeg kommet hjem igen :D

og der gik ikke mange timer så kastede jeg mig ud i det igen :D
her er så mit første rektige forsøg på at lave noget ,

Billede
Shot at 2012-06-18

Billede
Shot at 2012-06-18

Billede
Shot at 2012-06-18
rexuz
Site Admin

Re: en lille start

Indlægaf aintjel » man jun 18, 2012 11:47 pm

Meget god start, jeg kan ikke komme med noget konstruktivt, da jeg selv er helt grøn inden striperne :lol:
Brugeravatar
aintjel
Site Admin

Geografisk sted: Greve

Indlægaf rexuz » man jun 18, 2012 11:49 pm

hehe jo tak , jeg ryster stadig lidt men men det er sku nice nok at man kan hive det fram nå man lige har tid os selv om det kun er en halv time :D
rexuz
Site Admin

Indlægaf moller » tirs jun 19, 2012 6:11 pm

Det er en god start :D
Du skal bare pinstripe en hel masse så du får fornemmelsen af hvad den pensel kan.
Hvis du kan finde et gammelt vejskilt eller en anden metalplade som du kan øve dig på, så skal du lave en masse lige og runde striper
når du har fyldt pladen, så maler du den bare matsort og begynder forfra :D
Senere går du over til at lave dine egne mønstre og så er du rigtig godt igang :D
Hvilken pensel har du ?
Husk nu at rense penslen omhyggeligt HVER gang du har malet og at give den pensel olie. Så du kan have glæde af den i mange år :D
Von Dutch lives 8)
Brugeravatar
moller

Geografisk sted: Skovlunde

Indlægaf rexuz » ons jun 20, 2012 10:44 am

moller skrev:Det er en god start :D
Du skal bare pinstripe en hel masse så du får fornemmelsen af hvad den pensel kan.
Hvis du kan finde et gammelt vejskilt eller en anden metalplade som du kan øve dig på, så skal du lave en masse lige og runde striper
når du har fyldt pladen, så maler du den bare matsort og begynder forfra :D
Senere går du over til at lave dine egne mønstre og så er du rigtig godt igang :D
Hvilken pensel har du ?
Husk nu at rense penslen omhyggeligt HVER gang du har malet og at give den pensel olie. Så du kan have glæde af den i mange år :D

Mange tak .
Har stadig bøvl med mine stop haha jeg kommer få langt næsten vær gang hehe
Men ja det kommer nok jeg skal bare øve men det er mere sådan noget hygge noget få mig og så vil jeg godt lære at bruge det som kant til grafik osv

Det ser meget beder ud vis det bliver sluttet med en pæn stej
rexuz
Site Admin

Indlægaf rexuz » man apr 15, 2013 11:09 pm

nå ja så lejer jeg lidt igen :D ... lavede lige stejer på en metal plade jeg har liggene men men men jeg kan simpelhend ikke holde gejsten oppe så det gik lige ud over mit skaetbord den manglede lige lidt farve :D

det sværeste var at komme rundt i de runde ender og den ene af dem ses det da os på . men shit jeg rystede da jeg kom der ned haha
der er lang vej før jeg få godt styr på det .
men det er dejligt nemt at gå til og det er jo bare hærligt :D ...

Billede
Billede
rexuz
Site Admin

Indlægaf rexuz » ons apr 17, 2013 10:34 pm

nå men ja jeg øver og øver .

men det bliver sku kedeligt i længten så jeg fik lyst til at leje lidt :D
langt fra færdig men jeg hygger jo os bare med det :D

Billede

skal nok have indvisteret i nogle flere pensler den jeg har virker til at være trimmet forkert :( og vil os gerne have en minder en :D
rexuz
Site Admin

Indlægaf kimg » tors apr 18, 2013 1:35 pm

Hvorfor mener du, at din pensel er trimmet forkert?

Køb evt. en Excalibur, de er fikse og færdige, og bør som udgangspunkt ikke have behov for trimning. De er fedtet ind i noget stads, som skal renses ud med terpentin eller lignende, og så skal de have olie - og så bør de være lige til at male med.
Mack 10 plejer heller ikke at have det store behov for trimning, der er som regel et par hår, som stikker lidt for langt frem i spidsen, og de skal lige kortes en lille smule med en skarp kniv - men det er højsest en millimeter - og det er kun i spidsen, der skal trimmes.
F.T.W.
KimG
kimg

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf rexuz » tors apr 18, 2013 5:03 pm

kimg skrev:Hvorfor mener du, at din pensel er trimmet forkert?

Køb evt. en Excalibur, de er fikse og færdige, og bør som udgangspunkt ikke have behov for trimning. De er fedtet ind i noget stads, som skal renses ud med terpentin eller lignende, og så skal de have olie - og så bør de være lige til at male med.
Mack 10 plejer heller ikke at have det store behov for trimning, der er som regel et par hår, som stikker lidt for langt frem i spidsen, og de skal lige kortes en lille smule med en skarp kniv - men det er højsest en millimeter - og det er kun i spjegidsen, der skal trimmes.

Hey kimg

Jeg smider lige et foto op af spidsen men Syndes det ser ud til at jeg har været få volsom ved den .
Men ved det ikke .
Men jeg vil nu have nogle flere
rexuz
Site Admin

Indlægaf rexuz » tors apr 18, 2013 7:00 pm

her er fotoet :D

Billede

jeg tor jeg har været få volsom ved den .

men jeg vil nu aligevel have nogle flere og mindet . vil os have nogle til letters og sådan .
da jeg syndes alt det der høre sammen :D
rexuz
Site Admin

Indlægaf rexuz » tors apr 18, 2013 9:01 pm

så fik jeg hygget lidt igen :D ..

nu venter jeg bare på det bliver tør så jeg kan få det tøret over :D

Billede
rexuz
Site Admin

Indlægaf Maiken » fre apr 19, 2013 1:12 am

Rigtig god start. Den sidste her er rigtig fin synes jeg :)
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf rexuz » fre apr 19, 2013 1:27 am

Maiken skrev:Rigtig god start. Den sidste her er rigtig fin synes jeg :)

tak maiken :D

ud over den er lidt kedlig og der er nogle små fejl så er jeg nu os ganske tilfries med den

jeg skal helt klart have øvet mig en masse få det er sku hyggeligt at male på den måde . og så så skal jeg lære at lave mønstere men det kommer nok en eller anden gang
rexuz
Site Admin

Indlægaf kimg » fre apr 19, 2013 11:01 am

Jeg synes nu ikke, at din pensel ser så slem ud. Du er nok skåret en anelse mere end jeg ville, men jeg tror ikke det har den store betydning.

Jeg kan godt lide Mack Virus penslerne til alle mulige ting og detaljearbejde. Personligt er jeg ikke så pjattet med Macks lettereing pensler, men det har måske også lidt at gøre med, at jeg ikke rigtigt er kommet igang med at bruge de to, som jeg har købt som prøve...
F.T.W.
KimG
kimg

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf rexuz » fre apr 19, 2013 1:59 pm

kimg skrev:Jeg synes nu ikke, at din pensel ser så slem ud. Du er nok skåret en anelse mere end jeg ville, men jeg tror ikke det har den store betydning.

Jeg kan godt lide Mack Virus penslerne til alle mulige ting og detaljearbejde. Personligt er jeg ikke så pjattet med Macks lettereing pensler, men det har måske også lidt at gøre med, at jeg ikke rigtigt er kommet igang med at bruge de to, som jeg har købt som prøve...

hmm ok . er det så bare selve penslen der har nemt til at lave tygge stejer ? huns jeg er ny og skal lige fatte det her :D

har bestilt en X-caliber og en S10-000 igår (er lige blevet betalt) så jeg har nok nogle nye i løbet af næste uge .
rexuz
Site Admin

Næste

Tilbage til Pinstriping