Den plastic model jeg pt. arbejder på...

Laver du modeller som du airbrusher eller bemaler med pensel, så er det her du kan vise det frem og få kommentarer med på vejen

Redaktør: kimg

Den plastic model jeg pt. arbejder på...

Indlægaf MichaelS » ons jul 11, 2012 12:07 pm

Er godt træt af prikker, streger, fades og blends og har ikke rigtig inspirationen for tiden.

Så jeg kastede mig over denne Ork DakkaJet som er fra Warhammer 40.00o universet og besluttede at alt hvad der kan laves med en Airbrush skal gøres med en Airbrush også selvom at penslen ville være ligeså godt og eller hurtigere.

Jeg ikke færdig med den endnu langt fra men det er en god start, og tænkte at i lige skulle se den, også for at se min baggrund for at starte med Airbrushing.

Billede

Det er primet og grundmalet med Vallejo Primers og AK Color Modulation (Vallejo Model Air Acryllics) derefter sprøjtet med diverse filtre, washes og Weathering produkter (Enamels fra AK Interactive og MIg Productions) for så at nedbryde disse enamels med en flad pensel dyppet i enten terpentin eller sprit.

Lad mig høre hvad i mener om dette, eller om i synes at jeg bare er et stort legebarn (for så har i så evig ret :lol: )

Edit:
Forresten ved jeg at billedet ikke er det bedste, det er taget klokken lort i nat med min mobil.
"If you hear a voice within you say 'you cannot paint,' then by all means paint, and that voice will be silenced."
Vincent Van Gogh
Brugeravatar
MichaelS

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Re: Den plastic model jeg pt. arbejder på...

Indlægaf Maiken » ons jul 11, 2012 12:59 pm

Sjovt at se lidt andet engang imellem.
Det er nogle gode teksture. Lidt svære at se, men de er der da.
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf Kenneth » ons jul 11, 2012 1:00 pm

Jeg synes du har en god "weathering" efekt, det ligner ikke et nyt fly men et som har været brugt, hvilket jeg er sikker på også er målet med det som du skriver.

de teknikker som du anvender og tydeligt er rigtig god til kan du også bruge i dit airbrush arbejde.

til sidst vil jeg bare nævne at jeg måske havde lagt billedet i modelbygger galleri :wink:
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf MichaelS » ons jul 11, 2012 1:22 pm

Takker for jeres fine tilbagemeldiner, vil prøve og se om jeg kan huske at tage lidt nye og bedre billeder, men den står på skabs samle projekt i dag og imorgen, så ikke sikekrt at jeg husker det.

Ja modelbygger galleriet er jo oplagt, men efter dampene fra både terpentin og sprit er det da heldigt at den ikke endte som et svar i introduktions tråden

Kan du flytte tråden?
"If you hear a voice within you say 'you cannot paint,' then by all means paint, and that voice will be silenced."
Vincent Van Gogh
Brugeravatar
MichaelS

Indlægaf MichaelS » ons jul 11, 2012 9:31 pm

morfar skrev:Det lyder jo nærmest som en kode til et videospil :D
Hvad er det for filtre du bruger til at male med :shock: 8)
Jeg ved godt hvad du mener, men vi har flere nye, som intet fatter meget af det.

Den ser godt ud, men det er svært at male så småt, så fuld respekt herfra. :D

Ja ok, kan godt se at teksten nok er får de indviede, så her kommer en hurtig gennemgang af teknikkerne og hvad de betyder i modelbygger og miniature maler verden (de er ikke engang enige) :shock:

Colour Modulation:
Det er en teknik hvor man i sin grundmaling overdriver effekten af lys fald og dermed skaber store og overdrevede kontraster og samtidig bruges effekten til at få andre til at kigge og observere bestemte ting (tænk focal points fra airbrush verdenen) effekten er ikke særlig god hvis den står alene, det kræves at man bagefter ligger andre effekter ovenpå.
Her er et godt exempel:
Billede

Wash (for modelbyggere og miniature malere ikke traditionelle kunstnere)
en meget fortyndet maling som ligges i fordybninger og uævnheder, dette gør at man får skabt konturer af detaljer som ellers ville forsvinde på så små medier som modeller og miniature figurer er. før i tiden ville man bruge en tynd pen eller lignende for at tegne disse fordybninger op, men de bliver ofte for skarpe og er ikke særlige realistiske.

Filtre (for modelbyggere, miniature malere kalder det oftest en Glaze, traditionelle kunstnere kalder dette en wash)
En meget meget fortyndet maling der ligges jævnt over hele modellen, dette gør at en model der normalt består af forskellige farver eller nuancer af farver nu får et “filter” med endnu en farve og dermed trækker de forgående sammen en smule og skaber en eller anden form for synergi på tværs af farverne, dette er hvad man i den normale kunstverden kaldes for en wash (forvirringen er nu total)

Weathering produkter (enamels eller baseret på sprit)
Disse på føres ofte vildt overdrevet for så at lige tørre et sted i mellem 10 og 30 minutter, derefter fugtes en pensel med enten terpentin eller sprit og ved at trække henover weathering effekterne nedbrydes laget langsomt og giver bløde og meget realistiske effekter af både rust streger, skidt, støv og løbende olier eller benzin.

Og ja så er der jo pigmenterne, men dem tager vi når jeg kommer dertil. :roll:

tror at det var det, men ellers spørg bare løs jeg sidder jo klar til at svare :D
Vincent Van Gogh
Brugeravatar
MichaelS

Indlægaf customcolors » søn okt 18, 2015 4:43 pm

dette er et godt indlæg hvis du overvejer at kaste dig ud i brugen af de muligheder som Ammo of mig giver dig....

http://airbrushshoppen.dk/index.php/256 ... mmo-of-mig
customcolors

Tilbage til Modelbygger galleri