Effektmaling af små figurer.

Her kan du få vejledning til dit problem til at komme videre eller godt igang
Here you can get help and support to your problem

Redaktør: kimg

Effektmaling af små figurer.

Indlægaf drdenner » fre jan 25, 2013 2:08 am

Heysa Custom Colors og tilhængere.

Jeg har haft en lang pause med min airbrush, men nu skal jeg igang igen.
Jeg er stadig på det stadig, at jeg maler prikker på et stykke ternet papir (en brik per tern) for, at øve mig, og maler også lidt striber engang i mellem.

Det jeg træner mig op til er, at kunne male små figurer som denne: Billede
Disse figurer er omkring 3cm høje. Det males også kampvogne til dem, som er noget større. Det er især rustningen på figurene der skal se fede ud.

Det er planen, at kunne ligge en grund farve med airbrushen og så male detaljer med en pensel.

Efter lige at havde browset hjemmesiden igennem faldt jeg over nogle specieleffekt malinger, som ville se rigtig fede ud, hvis jeg kan bruge dem.
Jeg tænker især på disse:
http://www.customcolors.dk/base%20pearls/BasePearls%20bestillings%20grund%20side.htm
http://www.customcolors.dk/cobweb/Cobweb%20infoside.htm
http://www.customcolors.dk/crazer/(mystic)%20crazer%20galleri%20side%201.htm
http://www.customcolors.dk/chrystal%20fx/chrystal%20fx%20produkt%20info%20side.htm

Men er disse malinger brugbare til mit projekt?
- Man skal kunne røre ved figuren uden malingen falder af (de bliver lakeret med en lak).
- Farverne skal ikke "falme" med tiden.

Det absolutte fedeste ville være hvis der var en af jer der kunne afprøve disse på sådanne figurer (som jeg selvfølgelig skaffer), så jeg kan se hvordan det virker.

Alt form for hjælp med dette ønskes :)
drdenner

Re: Effektmaling af små figurer.

Indlægaf Maiken » fre jan 25, 2013 2:19 am

Hejsa.

Umidelbart er det kun crazeren som vil være okay at komme i din airbrush. Men men men..

Base pearl - Dem kan du også købe som airbrushfarver. De hedder bare Auto Air. Så kig under autoair og så skal du en god del ned på siden. Der er det en gruppe som hedder pearl.

Crazer - Der kan du med fordel (tænkt på pengepungen) bruge hvilken som helst airbrushfarve. Det du gør er at du kommer farven på i små områder og dupper med det samme et stykke krøllet plastik på malingen. På den måde får du den samme effekt ud af det. Man kan også komme farven på den krøllede plastik og så duppe malingen på figuren med plastiken.

Cobweb - Jeg har prøvet at bruge det i min airbrush uden held. Nogen siger det sagtens kan lade sig gøre, jeg kan bare ikke få det til at fungere.

Crystal fx - Tror jeg ikke kan kommes i airbrushen. Men det ved kenneth bedre.

Når nu du skal arbejde nede i den størelse ville jeg bruge en airbrush med så lille dyse som muligt, og som du selv siger så kun bruge den til grundfarver, og så derefter bruge pensel til detaljerne. Alle farverne er holdbare når de får lak, så det behøver du ikke tænke så meget over.

Håber det gav dig lidt svar :D
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf drdenner » fre jan 25, 2013 2:22 am

Om malingen kan bruges via airbrush eller på en anden måde er ikke så vigtig, det er mere om det kan lade sig gøre på så små figurer. Det er nogle fede effekter som ville se fede ud på de figurer, så må jeg bare finde den bedste måde at bruge dem, om det så er airbrush, pensel eller noget andet.
Sidst rettet af drdenner fre jan 25, 2013 2:26 am, rettet i alt 1 gang.
drdenner

Indlægaf Maiken » fre jan 25, 2013 2:25 am

tror kun det er crystal som kan blive et problem. Tror ikke de kan blive så små så man rent faktisk kan se effekten på den.
Brugeravatar
Maiken

Indlægaf drdenner » fre jan 25, 2013 2:28 am

Lækkert.

Ved du om man kan få en "prøve" med dem? Et stykke plastik hvor der er malet 2x2 cm med de forskellige effekter?
drdenner

Indlægaf Maiken » fre jan 25, 2013 2:44 am

send kenneth en mail og spoerg ham rigtig paent. Maaske han vil. Men det er ikke noget de plejer at goere, mener jeg. :D
Brugeravatar
Maiken

Indlægaf customcolors » fre jan 25, 2013 9:32 pm

crystal fx er et maskesystem, det hældes over området man vil male, vandbaseret maling kan ikke anvendes oven på da det er vand opløseligt

læs fremgangsmåden her
http://www.customcolors.dk/chrystal%20f ... 0guide.htm

maiken har ret med pearl farverne, dem fra alsa er nemlig opløsningsbaseret

cobweb kan kun sprøjtes med stor sprøjtepistol, måske en dekorations sprøjte (er ikke afprøvet)

maiken har også ret med crazer, det er almindelig maling med drying retarder i så det tørrer langsommere og derfor an bearbejdes inden det tørrer op
customcolors

Indlægaf Maiken » fre jan 25, 2013 9:59 pm

Jeg har også prøvet cobweb i en dekorations sprøjte, og der kunne jeg heller ikke få det til at ligge ordentligt.
Brugeravatar
Maiken

Indlægaf MichaelS » lør jan 26, 2013 2:39 pm

Om malingen falder af eller ej er jo vigtigt og har en umiddelbart inflydelse på om du bagefter vil forsejle dit kunstværk.

Hvis det er figurer til dit "udstillingskabinet" så er det vist intet problem, men hvis figurerne skal bruges til deres oprindelige formål, altså at spilles med (og transporteres) je så skal du jo nok lakere dem bagefter.

Har selv prøvet en række forskellige malinger på figurer, kampvogne o.l. og har egentlig aldrig haft et problem med at malingen skaller af undtaget på metal figurer, men det er der jo ikke mange tilbage af i GW's katalog. Jeg spiller dog heller ikke med mine GW figurer mere, men nogen af dem leger min søn på 5år med og de klarer sig da nogenlunde.

Michael
"If you hear a voice within you say 'you cannot paint,' then by all means paint, and that voice will be silenced."
Vincent Van Gogh
Brugeravatar
MichaelS

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Indlægaf drdenner » lør jan 26, 2013 6:54 pm

Ser ud til det er Pearl jeg skal prøve.

Hmm er jeg den eneste der ikke kan få vejledningen og video demo linket her http://www.customcolors.dk/base%20pearls/BasePearls%20bestillings%20grund%20side.htm# til at virke
drdenner

Indlægaf Maiken » lør jan 26, 2013 7:29 pm

Nej det er ikke alle deres demoer der rent faktisk virker.
Brugeravatar
Maiken

Tilbage til Support/ help