Help Please :-)

Her kan du få vejledning til dit problem til at komme videre eller godt igang
Here you can get help and support to your problem

Redaktør: kimg

Help Please :-)

Indlægaf Celo » man feb 04, 2013 3:01 pm

Har fået et airbrush sæt af en ven. Han har brugt den 1-2 gange så gav han op...anyways jeg har fået den helt gratis så jeg kan lege lidt med airbrush...hvilket er mega fedt....det der er mindre fedt er at der ikke kommer maling ud...den laver bobler...danm jeg er træt af det...for nu vil jeg fandme male lidt (Undskyld jeg bander)
Uanset hvad jeg gør så bliver de bobbler ved med at komme...Skal lige siges at det er en billig sæt som han har købt ved biltema...man stadig burde jeg kunne male bare en lille smule...
her er linket til malersprøjte:
http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Trykl ... jte-15191/
nogen der ved hvad jeg skal gøre?
Celo

Re: Help Please :-)

Indlægaf Maiken » man feb 04, 2013 3:17 pm

Ja det er knap så fedt når det ikke virker.

For det meste så er det rengøringen der kniber og derfor laver den bobler. Hvis han kun har brugt den 2 gange og så givet op, så kan han også meget vel ikke have rengjort den ret godt. Nogle malinger er nemmere at rengøre end andre. (min første pistol og maling var noget billigt lort, og malingen størknede så godt fast at hvis jeg ikke rengjorde den med det samme, så var det bare ærgeligt.(det var revel maling))

Så skil den ad og gå i gang med at gøre den ren. Der kan side rigtig meget maling som man ikke kan se med det blotte øje.

Ellers kan det også være din maling som er klumpet eller for tyk. Det kan du afhjælpe ved bare at fortynde.
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf Celo » man feb 04, 2013 5:01 pm

Har skildt den ad og renset efter min bedste evner....stadig bøvl...nogen der bor tæt på ikast der kunne tænke sig at give en hjælpende hånd ? :-)
Celo

Indlægaf Maiken » man feb 04, 2013 5:21 pm

Hvordan ser dysen ud? hvilken maling bruger du?
Brugeravatar
Maiken

Indlægaf Celo » man feb 04, 2013 8:49 pm

Der var nogle farver med i det sæt jeg fik så de er de farver jeg ville prøve med...ved ikke hvor gode billederne er...de re taget med mobilen
Vedhæftede filer
IMG_0064[1].JPG
IMG_0064[1].JPG (2.37 MiB) Vist 21401 gange
IMG_0063[1].JPG
IMG_0063[1].JPG (2.5 MiB) Vist 21401 gange
IMG_0062[1].JPG
IMG_0062[1].JPG (2.68 MiB) Vist 21401 gange
Celo

Indlægaf Maiken » man feb 04, 2013 11:57 pm

Uha nogle store billeder. :lol: :)

Næste gang så må du gerne komprimere dine billeder lidt :)

Vallejo er ganske fint maling. Den kan dog godt blive tyk og er derfor meget god til at klumpe. Den behøver ikke blive fortyndet, men er den tykkere end fløde så kan du godt fortynde den. Den kan godt bare fortyndes med alm vand fra vandhanen.

Det jeg ofte ser med vallejo (bruger det selv til maling af riffler) er at der danner sig en hinde på toppen af malingen og i det yderste af flasken. Den hinde kan godt ryge med ned i din airbrush når du tager maling. Den lægger sig så i bunden af din airbrush og lukker derfor din dyse til og laver derfor bobler. Så når du hælder maling op, så tag med lidt toiletpapir og tør toppen af maling flasken af. Kom evt lidt up på toiletpapiret for at tømme toppen af flasken for hinde. Håber du forstår mig.

det jeg mente med dyses udseende er om du kan kigge igennem den og dermed se om den er ren. Men når nu det er vallejo vil jeg næsten skyde på det er malingen den er gal med.
Brugeravatar
Maiken

Indlægaf Celo » tirs feb 05, 2013 11:40 am

Beklager det med billederne...så først efter at jeg har uploaded dem at de skulle komprimeres...
Tak for din svar...prøver lige at fortynde malingen lidt...vi ser om det hjælper
Celo

Indlægaf ThomasA3D » tirs feb 05, 2013 12:11 pm

Jeg har også samme airbrush. Jeg har ikke brugt den ret meget, men de gange jeg har brugt den har den fungeret fint. Jeg bruger også Vallejo Air til modeller og det fungerer også fint, men kan dog med fordel, som Maiken nævner, fortyndes lidt. Så umiddelbart er udstyr og farver ganske fine til at komme igang med at airbrushe. Man kan få en Vallejo Airbrush Cleaner, som kan opløse størknet maling. Jeg ville nok ikke bruge fortynder i dén airbrush - kvaliteten/prisen taget i betragtning tror jeg ikke pakninger mv. kan holde til det...
Kan du få vand igennem pistolen? Eller bobler det også når du prøver?

Det er egentlig blot en gentagelse af dét Maiken allerede har sagt ift. rengøring, men jeg ville gøre følgende:
1. Med pistolen helt samlet og rensemiddel i koppen (airbrush cleaner, vinduesrens el.lign) vil jeg trykke ned for luft og fuldt tilbage for max rensemiddel igennem pistolen og herefter sætte en finger foran kappen på pistolen. Det vil, med lidt held, skulle eventuelle partikler i dysen tilbage i farvekoppen (det vil boble en del i koppen hvis der god passage i dysen)
2. smide rensevæsken fra koppen ud og gentage ovenstående
3. smide den nye væske ud og fjerne dyse og nål
4. tørre nålen af i rensevæske (gerne fortynder - nålen kan holde til det...)
5. se efter om der er hul igennem dysen og smide dyse og evt. kappe i rensevæske (evt. fortynder) et døgns tid eller to
6. tage dyse op af rensevæske og forsøge at rense den indvendigt - evt. med spidsen af et stykke køkkenrulle som kan rulles til en fin spids
7. teste om dyse og nål kan slutte tæt (ser dysen ud til at gå så langt ned over nålen som den skal)
8. samle skidtet og prøve at male med fortyndet Vallejo Air
9. sørge for at rense den rigtigt grundigt efter du har malet 8)

Thomas
Brugeravatar
ThomasA3D

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Frederik » tirs feb 05, 2013 5:03 pm

AARGH skrev et langt indlæg ... pist væk
Kort version men i hovedtræk, prøv at tjekke nedenstående:
Tjek din dyse om den hæfter ordentligt - hvor er den yderste hætte på dysen (den skal være på) Tjek pakning ved dysekappen. Tjek at der ikke er pigmentklumper i malingen ved at overfortynde og si den igennem inden nyt forsøg.

Brug din nål til at rense dysen ved at massere rundt med et let tryk.

Bobler kommer altid ved stoppet dyse eller forkert luftindtag.
Frederik
se mit galleri på http://www.fl-air.dk
Frederik

Geografisk sted: Hundested, nordsjælland

Indlægaf Celo » tirs feb 05, 2013 9:01 pm

Tak for hjælpen :-) Har fået liv i den men tror der skal en ny til....
Nu efter jeg har fået maling til at komme ud har jeg observeret en ny problem....Maling kommer skævt ud...
Er det fordi der sidder noget skidt i? eller er det noget med nålen?
Celo

Indlægaf Maiken » tirs feb 05, 2013 9:04 pm

Det kan være begge dele. Du kan tage nålen ud og se om det er den der er skæv, og er den ikke det, ja så er dysen stadig beskidt. Du kan også tage et smut forbi cc i jyderup og få dem til at kigge på den. Det er sjældent man er nød til at købe en hel ny pistol.
Brugeravatar
Maiken

Indlægaf Celo » tirs feb 05, 2013 9:16 pm

Tror mere på at den stadig er beskidt...synes nålen ser ok ud....CC i Jyderup ligger langt væk...bor selv i Midtjylland :D
Celo

Indlægaf Maiken » ons feb 06, 2013 2:17 pm

Man kan for det meste også mærke det på nålen hvis den er bukket. Så hænger dine fingre fast i den, når du kører fingrene hen af den.

Ja jeg kan godt se der er lidt langt så :)
Brugeravatar
Maiken

Indlægaf rexuz » ons feb 06, 2013 2:43 pm

Celo skrev:Tror mere på at den stadig er beskidt...synes nålen ser ok ud....CC i Jyderup ligger langt væk...bor selv i Midtjylland :D

hvor henne af ?
rexuz
Site Admin

Indlægaf Celo » ons feb 06, 2013 11:37 pm

Ikast :-)
Celo

Næste

Tilbage til Support/ help