Hvor højt tryk ?

Her kan du få vejledning til dit problem til at komme videre eller godt igang
Here you can get help and support to your problem

Redaktør: kimg

Hvor højt tryk ?

Indlægaf Thlj2509 » fre mar 29, 2013 1:16 am

Hejsa i dygtige mennesker håber i kan hjælpe mig hvor mange psi
Skal jeg sætte krompressoren på til en airbrush ?
Det er en hs-35 (kig google billeder) med 0,2 nål og com-art maling lige ud af tuben :-)

Hilsen thomas
Thlj2509

Re: Hvor højt tryk ?

Indlægaf Maiken » fre mar 29, 2013 2:05 am

Hej Thomas.

Må nu nok indrømme at jeg ikke aner hvor mange psi jeg arbejder på. Jeg har mac ventil på min airbrush, og bruger den flittigt. Så jeg sætter min luft til alt efter hvad jeg skal male.

Ved dog der er en dvd der hedder 40PSI. Men mener jeg engang har fået afvide det er alt rigeligt. Så omkring 25-30 psi mener jeg. Men igen. Jeg ved ikke engang hvad jeg selv maler med.

Så håber da der er nogle andre der kan komme på banen med et mere lige til svar.

(på customcolors 130 airbrush står der den arbejder mellem 15 og 50 PSI)
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf Kenneth » fre mar 29, 2013 10:27 am

Hej Thomas

Der er ikke en standart for hvilket rryk du skal køre med det mest brugte arbejds tryk ud fra mine informaioner er mellem 35 og 45 psi....nogle mener 30-40...det er der mange diskussioner om

Men igen så justerer man sit lufttryk alt efter konsistensen på den maling man maler med, for eksempel kan nænves at skal du lave super tynde streger så tynder du malingen eksrta og skruer ned for trykket, det gør man for at mindske tyrbolensen fra luften, og mængden af malingen...............du har sikkert ptøvet tynd farve og højt lufttryk, det giver det man kalder edderkopper en plet hvor malingen forsvinder i midten af en prik og ryger til siden so benene på en edderkop.

Jeg selv har det lige som maiken, min kompressor kører maks og så har jeg luft justeringer ved airbrushen, enten i kraft at en MAC (Micro Air Control) på min Iwata pistol eller som en juster ventil på slangen som jeg har tilkøbt.

for at finde den korrekte lufttryk for dig kan jeg sige at er trukket for lavt så kommer malingen ikke øjeblikkeligt du trækker trigeren bagud for at få maling og trækker du en streg vil den variere meget i tykkelse...............har du for meget lufttryk så vil den enten lave edderkopper eller malingen vil være ustyrligt over det hele......

Står du stadig med med spørgsmål så spørger du bare videre
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf Thlj2509 » fre mar 29, 2013 12:27 pm

Tak for svarret i 2 :-) kan være der kommer flere spørgsmål hen af vejen
Så skal jeg nok vende tilbage :-)
Thlj2509

Indlægaf ~ Oester ~ » fre mar 29, 2013 7:16 pm

Hej Thomas. Ja få fat i sådan en lille ventil så du bedre kan styre det ;)

Bonus info(eller ubrugelig viden):

En alm sprøjtepistol må IKKE køre med en kompressorer der står på MAX. Selvom man har sin "lille" ventil og skrue op og ned med, så kan det faktisk få "viften" på pistolen til at blive anderledes.
Paint by ~ Øster ~
Brugeravatar
~ Oester ~

Geografisk sted: Slagelse ~ Vestsjælland

Tilbage til Support/ help