farver igen

Her kan du få vejledning til dit problem til at komme videre eller godt igang
Here you can get help and support to your problem

Redaktør: kimg

farver igen

Indlægaf rexuz » lør mar 30, 2013 3:10 pm

hej alle sammen .

der er jo meget snak om at man skal undgå at bruge sort og mig som ikke er go til det med farver forstår det ikke helt
så hvordan gør i jeger farver mørkere vis i ikke blander sort i ?

kan være jeg har misforstået men hvordan gør i vis i har en farve i skal bruge som så skal bruges som skygge farve os

fex min røde drage jeg lige har lavet .

hvordan ville i lave en rød til skyggerne

er der et eller andet bestemt man skal vide nå man blander de farver ?

jeg er ikke særlig go til det med farver hehe og jeg mangler vis nok at lære det :D

så hjælp og go påske :D
rexuz
Site Admin

Re: farver igen

Indlægaf Maiken » lør mar 30, 2013 3:34 pm

Jeg er betemt heller ikke god til det. hehe..

Men det der sker når du kommer sort i en farve, er at den så bliver lidt mere grumset at se på. Så du kan godt komme en enkelt dråbe sort i din røde blanding, for så at få en mørkere rød. Men du skal bare ha i mente at den så bliver lidt "grumset" se på. En farve jeg er svært glad for at mixe med er Sephia. Der bliver den nemlig ikke lige så grumset.

Men det der menes med at man ikke skal bruge sort til at male med, er at du ikke skal bruge en ren sort til at male med. Altså dine skygger "må" ikke laves med en ren sort. De "skal" laves med en mørkere farve end den farve du lægger skyggen op af.

Håber det gav lidt hjælp.
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Re: farver igen

Indlægaf rexuz » lør mar 30, 2013 3:52 pm

Maiken skrev:Jeg er betemt heller ikke god til det. hehe..

Men det der sker når du kommer sort i en farve, er at den så bliver lidt mere grumset at se på. Så du kan godt komme en enkelt dråbe sort i din røde blanding, for så at få en mørkere rød. Men du skal bare ha i mente at den så bliver lidt "grumset" se på. En farve jeg er svært glad for at mixe med er Sephia. Der bliver den nemlig ikke lige så grumset.

Men det der menes med at man ikke skal bruge sort til at male med, er at du ikke skal bruge en ren sort til at male med. Altså dine skygger "må" ikke laves med en ren sort. De "skal" laves med en mørkere farve end den farve du lægger skyggen op af.

Håber det gav lidt hjælp.

ja det er os sådan jeg har forstået det .

men så tænker jeg jo så bare hvad gør de så istedet få sort ?
få ja jeg kan ikke nøges med en dråbe hehe

der må jo være en nem måde at kunne se vilke farver der kan bruges til at gøre en anden farve mørkere uden at øgelægge den helt . hmm ja fisk jeg ved det ikke
rexuz
Site Admin

Tilbage til Support/ help