beskyttelse efter airbrush på væg.

Her kan du få vejledning til dit problem til at komme videre eller godt igang
Here you can get help and support to your problem

Redaktør: kimg

beskyttelse efter airbrush på væg.

Indlægaf Maiken » fre jun 28, 2013 3:41 pm

Nogen der har prøvet at airbrushe på en væg som man skal kunne tørre over med en klud? Hvad har i evt behandlet det med?

Jeg mener.. jeg skal muligvis male en væg i en børnehave.. men da det er en børne have, og det er i et af deres legerum, så ville det nok være praktis hvis man kan tørre væggen af med en klud, i tilfælde at en af ungerne sætter bussemænd eller chokolade fingre eller noget i den stil. Hvad kan man så komme på for at beskytte ens maleri?
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Re: beskyttelse efter airbrush på væg.

Indlægaf Kenneth » man jul 01, 2013 5:44 pm

du kan næsten kun sprøjte noget på og det skal være en eller anden form for lak eller transperant farve
for smører du det på er jeg sikker på dit airbrush bliver ødelagt, tror simpelthen du trækker det istykker med pensel.

nu ved jeg jo du har en stor sprøjtepistol
jeg tror jeg selv ville kigge mod noget vandbaseret gulvlak, mest fordi du let kan tynde det (vand) og fordi det ikke koster en national formue som spary lak osv gør
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf Maiken » fre jul 05, 2013 10:06 pm

ja jeg er også bange for at trække det af igen hvis jeg bruger rulle.

Nu spørger jeg måske dumt, men hvor finder man den der lak og er den lige så god til autolak?
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf Kenneth » lør jul 06, 2013 1:14 pm

nej den er ikke som autolak, men til gengæld kan du få den i forskellig typer af glans, jeg vil tro malerforretningen i Jyderup har det eller Bauhaus.

bare husk på at det nok er som med motip lakken, smider du får tykt på så er jeg sikker på det hæfter på dit airbrush og trækker det i stykker. så du skal nok lægge et tack lag (TYNDT) lade det tørre op så lægge et lidt tykkere lade dette hærde op står på bøtten alt efter produkt og så afslutte med et fuldt lag til sidst......men lad mig sige at det er med min sunde fornuft jeg udtaler mig, har ALDRIG prøvet det så ved ikke om det vil virke i praksis :wink:
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf jensen » søn jul 07, 2013 9:39 am

Jeg ville nok lave et andet motiv og afprøve det der, inden det skal på det rigtige emne. :wink:
Så kan man blive klogere på det uden at ødelægge andet end ens humør, hvis det ikke virker. :D
jensen

Geografisk sted: slagelse

Tilbage til Support/ help