Igen.. hjælp til en nybegynder

Her kan du få vejledning til dit problem til at komme videre eller godt igang
Here you can get help and support to your problem

Redaktør: kimg

Igen.. hjælp til en nybegynder

Indlægaf Viper » ons jun 18, 2014 5:14 pm

Jeg har en Badger 150 dual action som jeg er "glad" ved. Jeg ved ikke meget om airbrushing men et sted skal man jo starte :roll:
Den bruges kun til at lakere og male modelskibe ( nok det i vil kalde større flader ). Jeg har en fin kompressor med vandudskiller osv. Grejet skulle ikke fejle noget til mit behov... og så alligevel.
Jeg bruger Vallejo acryl beregnet til airbrush. Om det er maling eller lak så er problemet: Den klatter.. ikke de første 3 minutter der er det perfekt, men så kommer det i klatter.
Hvad har jeg selv prøvet ? Højt tryk - lavt tryk. At blande fortynder i - at blande destileret vand i. At tilsætte retarder endda i store mængder. Jeg er ret hysterisk med rengøring hver eneste gang.
Hvad er det så ? Da jeg har prøvet så meget forskelligt uden nogen ændring i problemet tænker jeg: Måske er der forkert dysse i ???? Er en Badger 150 dual action overhovedet den rigtige til mit behov ? Jeg maler jo ikke motiver men "større" flader og har behov for længere tids kontinuerlig sparying da jeg gerne skulle ha tid nok til at lakken kunne løbe sammen på et areal på 20 x 80 cm - nu tænker jeg på at købe en anden airbrush men er det løsningen ?

Tak fordi du gad læse min tekst og forhåbentligt give dit input med :wink:

Thomas / Roskilde
Viper

Re: Igen.. hjælp til en nybegynder

Indlægaf Kenneth » ons jun 18, 2014 6:19 pm

Hej Thomas,min første tanke er rengøring eller tipdry.....du kan også prøve at "si" din maling, eller smide en kugle og så ryste den sammen...

om dysen skulle være synderen er svært at vide med mindre du kan angive størrelsen på den....MEN igen det er noget man kan fortynde sig ud af, så derfor tror jeg ikke problemet ligger er....jeg vil sige 9½ af 10 gange folk kommer med det problem er snavs skylden

du kan også komme i biksen en dag og så kan michael eller jeg kigge på den, vi er jo ikke så langt fra roskilde :wink:
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf Viper » ons jun 18, 2014 9:38 pm

SUPER - Tipdry lyder rigtigt i mine ører. Har rystet malingen grundigt inden jeg blander i en lille bøtte med kugler helt op til 50/50 uden held. Jeg vil meget gerne komme forbi butikken en dag, men er altid på arbejde til 15:30 i Glostrup. Hvornår lukker i f.eks på Mandag - Tirsdag - Onsdag ?
Viper

Indlægaf Kenneth » ons jul 02, 2014 8:30 pm

hejsa og undskyld det sene svar

har været væk, er alene om biksen og har løbet rigtig hurtigt de sidste mange dage...folk har ferie og lige fået løn OSV

jeg tænker hvad med tirsdag der kunne jeg tage der op af lidt senere på dagen og blive til efter 16:00, der er ikke meget at kigge på da butikken er ryddet fordi vi de sidste 3 år har haft indbrud i sommerferien, men din pistol kan du da godt kigge på :lol:
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf Viper » ons jul 23, 2014 3:44 pm

Tak Kenneth. Jeg har desværre været forhindret i noget som helst men vil meget gerne vende tilbage efter sommerferien, så har du nok også bedre tid måske.
SES. Thomas
Viper

Tilbage til Support/ help