Mændge af maling

Her kan du få vejledning til dit problem til at komme videre eller godt igang
Here you can get help and support to your problem

Redaktør: kimg

Mændge af maling

Indlægaf stig.joergensen » man jul 21, 2014 7:59 pm

Hejsa

Jeg er ganske ny i airbrush verden.. og skal til at male min volvo 1/14 igen, og denne gang har jeg valgt ikke at bruge humbol maling - gik ellers ganske fint sidst - men humol tager åbenbart farve efter nogle år, så har strippet bilen med bræmsevæske.. og rettet nogle små skræmmer op med spartel..

Så nu skal jeg igang med at male - og har valgt valejo maling, det det var hvad min lokale rc pusher har...

de første forsøg med metalic maling gik fint (dog var den for lys til min smag, så har blandet en ny) men inden jeg kommer til den skal jeg lige havde malet noget rigtigt hvidt - og det er så her jeg har fået lidt problemet - syntes ikke rigtigt der kommer nok ud af brushen, skal være meget tæt på objektet som skal males og køres super langsomt, og så er der bare en stor risiko for det går galt med "vind krusninger" (stadiet lige før løbere) - hvad pokker er galt? er malingen for tyk?

Ps. min kompressor er en stor værksteds kompressor som står langt væk og er sat til at levere 3 bar ~43.5 psi,

så hvad kan være galt? hvis malingen er for tyk, hvad forhold skal jeg blande i? 1:1 med destileret vand? eller?

fph tak
/Stig
stig.joergensen

Re: Mændge af maling

Indlægaf cinnober » tirs jul 22, 2014 8:16 pm

Jeg vil først lige nævne at jeg er super nybegynder udi airbrush...men har set flere "experter" sige at de kører med 1.3- 1.5 bar...så måske du har for meget blæs på ??

Prøv at indstille til ovenstående og lav nogen prøvesprøjt på papir etc. så du får en fornemmelse af ,hvordan det virker.

Jeg har selv fået rådet at prøve med letmælk i airbrushen,da den har samme konsistens som Vallejo Model Air maling (for ikke at spilde maling ;))
cinnober

Indlægaf stig.joergensen » tirs jul 22, 2014 9:15 pm

ahhh - skal den være så tynd som letmælk.. det er det jeg meler med ihverfald ikke :)

Men tror jeg er inde på noget - den ydeste spids (den som lukker om nålen) tror jeg har lidt rester af humbol maling... det store spørgsmål er bare - hvordan pokker resnser man mon den... nålen i pistolen er jo super tynd, og er ikke meget for at bruge den til at "kræsse" ud med.
stig.joergensen

Indlægaf Kenneth » lør aug 23, 2014 4:54 pm

createx/autoair laver noget som hedder restorer, det kan løsne alt som jeg er stødt på indtil videre.

ellers er en ultralydsrenser en god ting at have
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Tilbage til Support/ help