Trident farver...

Her kan du finde info & sladder om airbrush og kustom verdnen.
Here you can find info & gossip regarding the airbrush and Kustom industry

Redaktør: kimg

Trident farver...

Indlægaf Dolff » tirs apr 24, 2012 4:25 am

Nu er der en masse rører omkring trident og om der skulle være for meget formaldehyd i deres maling... Og jeg syntes jeg skylder ikke mindst CC og Daniel at forsvar dette produkt, helt til blods...

Trident har fået undersøgt deres maling af et statsgodkendt laboratorium i australien og resultatet er dette:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Der er mange der siger at deres produkt er farligt og giftigt... Det er et forsøg på at holde konkurancen nede til blandt andet Auto Air, og HOK som er meget populært i USA, men dette er sku ikke tilfældet, så derfor skabes der en masse løgne, og at når fragten er så dyr, fra Australien så er det nok fordi det er giftigt... NEJ

Der er mindre formaldahyd i Trindent end i nogen andre airbrush malinger på marked pt, og det kan visse konkuranter ikke tåle at hører...

Jeg bruger det og er pisse glad for det... :D
M.v.h

Dolff
Brugeravatar
Dolff

Geografisk sted: Bornholm

Re: Trident farver...

Indlægaf Kenneth » tirs apr 24, 2012 9:06 am

Og så kommer nørden (kenneth) lige på banen

Der er ikke formaldehyd i nogen af disse malinger ved normalt brug,(forklaring kommer senere) SÅ svineren som startede er ubegrundet....

DVS. at de som startede med at genere Trident til MÅ have ledt efter disse spor af formaldehyd.

Nå men fakta er gjort let forstået:

Lige som cigaretter ikke er fralige før du sætter ild til dem er der ikke spor af formaldehyd i maling før det opvarmes.

Så lige som trære og partiklerne i cigaretter kommer ved antændelse, så kan man se formaldehyd ved at opvarme malingen ( den præcise fremgangsmåde kender jeg dog ikke)
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf Frederik » ons apr 25, 2012 10:12 pm

... om det så var blendede babysæler med brune våde hundeøjne - ville jeg stadig bruge det haha :D
se mit galleri på http://www.fl-air.dk
Frederik

Geografisk sted: Hundested, nordsjælland

Indlægaf Dolff » tors apr 26, 2012 1:28 am

Morfar, nu kan vi ikke male hverdag, hvis jeg skulle det havde jeg ikke et godt job, som sætter penge på min konto, så jeg kan købe TRIDENT maling til at male med... :D De sidste 14 dage er der løbende kommet billeder fra medlemmerne og der er masser af billeder at se på, hvis det er fordi der skal være ref billeder, du skal sammenligne med... Nogle maler jo på hårde overflader motiver på MC. biler, Murals, hjelme tager jo ikke bare lige 1 enkelt dag med pistolen, mange af dem der maler herinde har flere stop for de kan tage billeder, sandblæser/slibning, spartling, slibning, autolaker, slibning,rengøring, airbrush, autolaker, polering, før man kan tage billeder af det, og efter som jeg ikke kender nogen der kan leve af dette fag i danmark endnu, så skal alle de ting gøres i mellem at folk arbejder... Derfor får du ikke nye billeder hver dag... Jeg kan ikke lade vær med at spørge om aktiviteten er større i det andet forum siden du bliver ved med at søge billeder???
M.v.h

Dolff
Brugeravatar
Dolff

Indlægaf Kenneth » fre apr 27, 2012 11:26 am

morfar skrev:Gad vide hvad der er fup eller fakta efterhånden. :roll:

om hvad er fup eller fakta, at det ikke er farligt eller at det er godt at male med.....
nu vil jeg sige at var du mere rundt i branchen og kom omkring shows osv....så ville du se hvad der bliver malet med Trident og mange andre produenter som Auto-air colors osv, noget er på biler og desværre er rigtig meget på FaceBook....ikke at jeg forstår at mange folk fortrækker at dele deres kunst kun med folk som har en anden interesse for det end en selv....

tvivler du på sandheden om hvor giftige ting er så florerer de sandheder desværre også på Facebook og diskussionen sker bla på KKL som er et forum i USA
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf Maiken » fre apr 27, 2012 6:03 pm

Jeg kan kun sige fantastisk maling. Og ja jeg lavede en hjelm som skiftede farve da den fik lak. Men det var min lak som gjorde det. Ikke malingen.
Jeg elsker at bruge den maling. Og jeg ville skide på om den var farlig, så ville jeg stadig bruge den. Men nu er den jo ikke farlig. Lige præcis på papir kan det rigtig ses at trident er en bedre maling. Den lægger sig nemlig meget bedre end feks aa og især comart. Og morfar, jeg skal da nok lave et bevis til dig senere og smide op her. Samtidig får man heller ikke tip dry. Meget meget sjællendt i hvert fald.

Det kan godt være du ikke sandblæser osv morfar. Det gør jeg heller ikke. Men jeg får malet mange fælge og da de ikke er med airbrush lægger jeg ikke dem op herinde. Og jeg ved at dolff, feks. , ikke laver særlig meget, som ikke kræver forarbejde. Og forarbejdet er røv kedeligt og tager tid, så det lægger jeg ikke billeder op af. Og mht mit maleri så får jeg malet en gang om ugen hvis jeg er heldig. Mere er der ikke tid til, til trods for jeg går hjemme. Så derfor tager mit maleri også rigtig langt tid. Jeg gidder ikke smække noget hurtigt sammen på en time. Jeg prøver så godt jeg kan om det så må tage mig en evighed at lave.
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf kimg » fre apr 27, 2012 8:39 pm

Det var da en dejligt afsporet debat, måske kan jeg gøre det lidt værre :roll:

I lang tid var Alsas opløsningsmiddelbaserede maling "det bedste" her på forum, især fordi de dækkede så godt. Så dukkede der nogen op, som malede helt vildt flot med vandbaseret, og pludselig gik snakken på at overfortynde i stedet for at dække. For tiden er Trident det nye og bedste, og det har ganske sikkert sine helt egne kvaliteter.

Om Trident er mere eller mindre giftigt end andet vandbaseret, aner jeg intet om, men det indeholder helt sikkert ting, som ikke er helt øko, og man skal ikke hælde det i akvariet. Vandbaseret betyder på ingen måde, at tingene ikke er giftige, der er bare færre opløsningsmidler i. Jeg tror på, at producenterne overholder de regler, som de er underlagt, og Trident er underlagt de samme regler som AutoAir og alt muligt andet.

Morfar sidder som altid rankt på sin høje kæphest, og kan dreje alle emner ind på, at han synes, at der er for få billeder af noget, som folk har malet. Måske er det på tide, at han opretter et emne, som hedder noget i retning af "Bare nogle ville vise mig, hvad de maler" Så kan han skrive sine indlæg der, i stedet for at afspore alle mulige andre diskussioner.

Folk deltager på forum i det omfang de har interesse, tid og lyst - og de dyrker deres hobby på samme måde. Alle kan male lige så meget som de har lyst til, og de kan lægge lige så mange billder op, som de har lyst til. Her er sjovest, når her er noget aktivitet, men jeg synes at diskussioner og spørgsmål er mindst lige så relevante som billeder af kunsten, men det mest røv irriterende er, når debatterne bliver afsporet eller ender i selvsving.

Jeg var lige ved at glemme det :D :) :( :o :shock: :? 8) :lol:
F.T.W.
KimG
kimg

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Maiken » lør apr 28, 2012 1:54 am

Vi kan ikke blive mere enige kimg. :D
Brugeravatar
Maiken

Indlægaf Frederik » lør apr 28, 2012 10:30 am

Morfar: Thor er malet med 100% Trident, Hekse cyklen er 100% Trident, JudgementDay (den med ild) er 100% Trident og den grønne hjelm med skull og dullen med slikkepinden er 100% Trident.

Det jeg har skrevet om med heksecyklen er at jeg har overfortyndet den grønne Trident til en candy ... fordi det skrev de man kunne. Det blev prøvet af og virker helt fint for mig! Bunden i skalaen hvid, grå og sort er også Trident.
Som jeg har skrevet tidligere er der en del "prinsessenykker" man skal kende ved brugen af AA, men dem slipper man for i brugen af Trident. Den laver ikke fiskeøjne ved våde lag eller tørrer op i appelsinhud. Er minimal i forhold til tipdry. Er utrolig pigmenteret og holder farven ved utrolige fortyndelser, og uden det går på kompromis med viskositeten.
Men det er bare min erfaring med Trident, - du kan jo teste den selv om den passer dit behov.
Frederik
se mit galleri på http://www.fl-air.dk
Frederik

Geografisk sted: Hundested, nordsjælland

Indlægaf skizo » lør apr 28, 2012 12:43 pm

God forklaring Frederik, tror ikke det kunne siges bedre. Jeg har i hvertfald taget skridtet og bestilt et sæt trident, så jeg kan drage min egen konklusion af produktet.
René, AKA $kizo
Brugeravatar
skizo

Geografisk sted: Århus V

Indlægaf Maiken » lør apr 28, 2012 4:18 pm

Hvis vi skal gå i så små sko morfar, så ja. Det handler om trident maling. Men det handler nu om de anklager der har gået omkring at trident skulle være giftigt. Og det er det dolff ville fortælle alle at der ikke er lige så mange giftige stoffer i trident som der er i andre vandbasserede malinger. Det er det det her indlæg handler om. Det handler ikke om hvordan det er at male med og hvem der maler med det osv osv.
Så fremover vil jeg gerne have du opretter et nyt indlæg hvis du har spørgsmål til andre ting om det. For det er okay at have spørgsmål, men irriterende at have dem inde i andre indlæg. Da det får drejet indlæget ind på noget andet end det reelt handler om.
Brugeravatar
Maiken

Indlægaf kimg » lør apr 28, 2012 8:48 pm

Sorry Dolff, jeg forsøgte at flytte de mere uvedkommende indlæg over i et andet emne, men jeg magtede det ikke. Måske ved Kenneth hvordan det skal gøres, men lige nu fortsætter jeg med at afspore…

Morfar: I mit indlæg mener jeg ikke, at jeg har taget stilling til din intelligens, og jeg har ikke bedt nogen holde kæft - heller ikke dig. Prøv lige at læse hvad jeg har skrevet en gang mere, og så læs videre her.

Maiken har allerede ramt mine tanker meget godt, så egentlig er der ikke så meget mere at skrive. Der er næppe nogen, som har noget imod, at du spørger ind til noget i deres indlæg, men der er mange, som bliver irriterede, når nogen drejer diskussionen over på andre emner. Når det så oven i købet ofte er det samme emne, som du ofte vil ind på, så bliver jeg grundigt irriteret.

Du bliver bare nødt til at acceptere, at alle andre ikke bruger forumet lige som dig. Det jeg skriver er mal, vis hvad du maler, stil spørgsmål og svar på spørgsmål lige så tosset som du vil. Brug forumet til det, som du synes det skal bruges til, men lad være med at afspore andres emner. Hvis du stadig er i tvivl, så er den kæphest som jeg hentyder til, at du altid har en mening om, at her bliver vist for få billeder.

Jeg ved ikke hvorfor, jeg skulle ønske at slette dig som bruger. Der er andre brugere, som tidligere har stukket dig en over snotten, uden at de har fået det store ud af det.

Mht. Trident og andre farver, så kan man intet se ud af det, som bliver malet med dem. Der er næppe et eneste mærke indenfor farver, som ikke har fået en talentfuld kunstner til at male noget, som ligner en million med netop deres farver.
F.T.W.
KimG
kimg

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Dolff » søn apr 29, 2012 11:10 am

Det er rigtig maiken ofte bliver det en gene...

Hele tråden handlede om at der er firmaer i blandt andet USA der ikke vil importere TRIDENT fordi de mener at den er mere skadelig end andre vandbaserede malinger på marked pt.
En af de store kanoner inden for airbrush verden er kommet med en udtagelse om den er testet i et lab, som så skulle vise den er skadelig, den har ingen set, men TRIDENT har selv offentlig gjort deres test resultat hvor det viser at de indeholder 1/5 af hvad det førende mærke der er på marked indeholder... :D Det er sku da fedt at vide så man ikke som forbruger sidder i tvivlen... Jeg kontaktede TRIDENT + Daniel Powers, for at få en forklaring, det var det hele tråden gik ud på...

Og til den afsporing der er kommet på tråden viser jo nok, at der ikke bliver gjort meget ud af at fortælle om hvad der er brugt for at få sit resultat... MEN MEN MEN man vil ikke kunne sammenligne billeder og farver mellem de forskellige malinger, da der er mange tricks i airbrush, de kan være en gul med en dråbe hvid i, den er stadig gul, men ikke samme gul som hvis du tog den fra bøtten... Grundfarverne vil jo altid være RGB = Rød, Gul, Blå... Men Trident Tru8 består af Sort - Blå - Gul - Brun - Hvid - Flesh/hudfarve - Rød - Violet...
Så hvis f.eks Frederik skulle forklare alle de nuancer der er i den grønne heks, ville han skulle skrive en roman. Tit er det jo også noget der sker direkte i koppen, mens man maler...

Jeg personligt gider ikke skrive en novelle om hvad, hvor, hvornår, og med hvad jeg har gjort hvad med... Jeg smider billedet op AND THAT´S IT...
Hvem der bruger TRIDENT og hvorfor er op til folk, jeg kan fortælle mange ting om det, men gider faktisk ikke, for måden jeg maler på der passer den fint til det, men det er ikke sikkert den passer til andre, det er noget man hver især må testet... Jeg har gennem tiden brugt 6 forskellige mærker af maling, og alle er forskellige farver og nuancer...

Rigtig mange vil fortælle, at billedet er en ting, og det rigtig værk er en anden ting, du får ikke samme liv i billedet som dit airbrush har i virkligheden... Alle de nuancer kan kameraet ikke fange... Så igen en gul på værket og en anden gul på foto...

Men hvem bruger trident:
Dolff-Benji-Frederik-Maiken-Striping-Kenneth-skitzo er lige dem jeg kender til pt, men der er sikkert flere... :D
M.v.h

Dolff
Brugeravatar
Dolff

Indlægaf Dolff » tirs maj 01, 2012 1:55 am

Jeg fik sprunget over side 2... Igen igen... :D
Morfar: Du siger jeg linker til en latterlig facebook side... Hmm hvad har du så lig linket til??? en verden af kemikalier, hvor du så bagefter fortæller du ikke kan få adgang til det hele??? hvad er det så lige jeg skal se der inde, der er jo ikke noget at se hverken med trident, farver, maling, PPM værdi, INGENTING!!!
Hvorfor så linke til det når du selv godt ved det ikke kan bruges til noget
Du har altid svaret på folks spørgsmål herinde, men kan ikke lave tingene selv, det er der nok en del der er meget trætte af... Når man ser på kvalitet, istedet for kvantitet, så er det nok derfor folk ikke lægger billeder op hver anden dag... Du drukner folk med din efterspøgelse på billeder, og din sammenligninger af maling og farver mætning...
Herinde siger tingene som de er, men er venlige over for folk, også dig hvis du læser emner rigtig igennem...
Jeg ville ikke føle mig velkommen eller bruge tid på et forum, hvor jeg bliver kaldt "maskot, så har folk noget at grine af "
Jeg har personligt brugt rigtig mange timer på at forsøge at hjælpe dig med dine skygger ik... Har du fået den kvalitet af hjælp andre steder???
Jeg har taget dine billeder ud, lagt skyggerne på dem, så du kunne se dine egne værker med den form for skygge som jeg ville foreslå dig at lave dem... Har du fået det andre steder???

Udover det skal det siges, at hverken Frederik eller mig, er Admin, redaktør, eller supporter herinde, vi er bare alm. bruger på dette forum, som faktisk bruger meget tid på at hjælpe andre herinde... Jeg bliver faktisk meget skuffet over den måde at du fare op over når man tænker på dine udtagelser på andre sider, hvordan du roser andre stedet for "at være de bedste i verden" Det kan jeg slet ikke se...

Heidi skal ikke ind til Aalborg Farver og Lak, og besøge Steen som hun selv har lagt det op til hun drejer sandhenden på det punkt, jeg har nemlig selv været i kontakt med dem, ifm. logoer, skrift til Bodypaint tingen i Aalborg, nej Heidi ville gerne ind og sælge sine produkter, og snakke om sit Dru blair kursus, det er jo nok ikke det smarteste når Aalborg Farver og Lak har et samarbejde med Custom Colors, Som Steen og mig skal repræsenter når vi kommer derop den 10 - 11... Det var bare en lille side ting, du jo kan spørge om derovre... Jeg er skuffet over Heidi´s måde at bruge folk på derfor støtter jeg ikke op om det...
M.v.h

Dolff
Brugeravatar
Dolff

Indlægaf Dolff » ons maj 02, 2012 12:40 am

Jamen så kører det igen...
Hvis du læser både side 1 og 2 så er hele rapporten der, så du havde ikke behøvet at go på en kemi side... Jeg lægger det op selvom det er hemmeligt åbenbart...

545172_396015583762071_216231251740506_1230971_742317408_n.jpg
545172_396015583762071_216231251740506_1230971_742317408_n.jpg (88.89 KiB) Vist 23574 gange

535652_396016073762022_216231251740506_1230973_876044294_n.jpg
535652_396016073762022_216231251740506_1230973_876044294_n.jpg (31.97 KiB) Vist 23574 gange

udover det så er du helt væk i din søgning, det er jo slet ikke det firma som du linker til der har lavet rapporten, det firma du linker til ligger i Californien, og har 2 under afdelinger i Kina...
Firmaet der har lavet rapporten ligger jo selvfølgelig i Australien deres hjemmeside er her: http://www.chemicalanalysis.com/ Du er på den anden side af jorden, i din søgen for fanden... Lad nu vær med at komme med alt muligt når du ikke har undersøgt dine ting ordenligt, det kan jeg slet ikke tage seriøst sådan noget, du pladre løs men ved ikke hvor du selv er på vej hen i din dokumentationer...
Det er fint at rapporterne er hemmelige men trident har offentliggjort deres, hvor imod dem der er modstandere af trident ikke har offentliggjort deres, sætter det ikke et spørgsmålstegn i dit hoved...
Og om jeg skal opfører mig ordenligt og give Heidi en chance for at forsvare sig... Nej den chance har hun vist tabt for længe siden, skal vi ikke bare sige hendes indgangsvinkel til kursus materiale er meget anderledes end min... Hun kan forsvare sig alle steder, jeg har mailet med hende før, jeg har snakket i tlf med hende, vi er endda venner på facebook, så det er hun da altid velkommen til...
Men jeg er da glad for du absolut ikke kunne bruge min støtte med dine værker til noget som helst, så det skal jeg mere end gerne lade være med at spilde min tid på fremover... Jeg har heldigvis aldrig undervist i airbrush, så der er jo klart jeg ikke aner hvad jeg snakker om... Jeg regner med at du ikke sætter kommentar og pladre løs om alle mulige ting, og vinkler på billeder, om der er brugt trident, eller hvilken farve det er, så du kan sammenligne, når jeg lægger billeder op mere, det ville jeg faktisk sætte stor pris på... Så jeg kan lægge billeder op, uden at skulle afgive vidne forklaring på 5 sider, om hvorfor jeg har lagt billeder ind... Hvis du lægger mærke til det er jeg den eneste der skriver videre, for andre magter simpelhen ikke dine lange diskussion og hvad der er op og hvad der er ned, og spørgsmål, so svar bare havner 4 meter ved siden af hvad emnet handler om... Hvilken fornemmelse ville du sidde med hvis jeg sagde du skulle gøre dit og dat på dine værker for at det så best ud, og du så kigge på mine værker, og kan ikke se jeg kan lave det, ville du så ikke tænker hvordan kan han sige det, når han ikke selv laver det på sine værker... Det er den fornemmelse jeg har når du udtaler dig om mine værker... Sådan ingen pakken ind mere, for så forstår du ikke hvad der bliver sagt jo... Igen er der bruget flere timer på dette, som handlede om trident formaldahyd indhold...
Jeg personligt, og nu er det KUN min mening husk det, syntes at du skulle bruge din dyrebare tid på den forum som du kalder verden bedste airbrush forum istedet for at spilde min tid på dette forum... Husk det er min mening, der er ikke andre der har sagt det til dig...
Tak for en langvarig og fuldstændig ligegyldig dabat i tråden trident, som du igen har fået drejet den til...
M.v.h

Dolff
Brugeravatar
Dolff

Næste

Tilbage til Airbrush snak/Airbrush talk