hvad er dit nuværende projekt

Her kan du finde info & sladder om airbrush og kustom verdnen.
Here you can find info & gossip regarding the airbrush and Kustom industry

Redaktør: kimg

Re: hvad er dit nuværende projekt

Indlægaf Kenneth » tirs mar 12, 2013 5:29 pm

jeg har ofte spekuleret på....hvordan laver du tagfladet altså de klassiske røde tagsten
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf Maiken » tirs mar 12, 2013 5:39 pm

Hvilken maling bruger du Tomas? Elsker bare de farver du altid har i dine værker :)
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf Tomas » tors mar 14, 2013 2:47 pm

Her er så den færdige illustration. Comart Colours, Liquetex Acrylics og Golden på Illustration Board.

-Maiken:
Ca 70% af den farve jeg bruger er fra Comart Colours. Resten er Liquetex Artists Acrylics og Golden Airbrush Colours.
Disse tre mærker har meget intense farver. Men jeg er specielt begejstret for de transparente og dækkende farver fra Comart, som hvis de kombineres kan skabe en fantastisk energi og dynamik i farvespillet.
For at skabe en god dynamik i dine billeder, er det vigtigt at du bruger farver der spiller godt op mod hinanden (både harmoniske og komplementære farver). Så hvis du f.eks maler en grå væg, kan man sagtens forstærke "gråheden" ved at lægge forsigtige lag ned af blå, violette eller brune farver. Og i skygger kan det være ret effektfuld at bruge blå eller violet i kombination med grå/sort. Prøv at analyser farven og se hvilke farver den består af (grundfarven, når den er lysest/mørkest) og ud fra den analyse sæt den sammen med andre farver som så skaber det dynamisk udtryk du søger.

-Kenneth:
Først har jeg fundet reference materiale af tag med de tagsten jeg ønsker at male. Så har jeg studeret det mønster tagstenene skaber og overført det til mit billede. De her gamle tagsten har buer og består af skygge- og lyse sider.
Først malede jeg mønstret op med en rød/brun farve med en tør pensel (for at skabe uldne kanter). Der efter malede jeg skygge siderne med en Paynesgrå blandet med Den rødbrune farve fra før. Så lagde jeg den rødbrune farve over hele taget, hvor efter jeg skrabede den lyse side frem med et viskelæder og til sidst lagde jeg den rødbrune farve løst over hele taget. Der efter lagde jeg lidt transparent sort, gul og blå for at frembringe energi i tagets mønster og farver.

Håber det svare på jeres spørgsmål. ellers må i endelig sige til
Vedhæftede filer
skaterboy.jpg
skaterboy.jpg (612.49 KiB) Vist 8959 gange
skaterboy-skitse.jpg
skaterboy-skitse.jpg (470.92 KiB) Vist 8959 gange
Brugeravatar
Tomas

Geografisk sted: København

Indlægaf Duff carstensen » søn mar 31, 2013 12:18 am

Jeg ny med den lille pistol. Så jeg bruger min egen bil som forsøg. Det bliver en ford ka som de ikke har set før :D
Sidst rettet af Duff carstensen ons apr 17, 2013 11:00 pm, rettet i alt 1 gang.
Duff carstensen

Indlægaf Maiken » søn mar 31, 2013 1:39 am

Duff Carstensen, du må meget gerne komprimere dine billeder næste gang :D Det er så svært at se når de er så store.
Men det ser da godt ud det du har lavet. Især med tanke på du siger du er ny indenfor dette område. Keep it up.
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf Duff carstensen » ons apr 17, 2013 10:58 pm

Tak skal du have Maiken. Det er fordi jeg tog det med iPad. Men skal nok prøve at lave det mindre næste gang. Måske min Tlf gør det. Jeg er ikke så skarp på en computer.
Duff carstensen

Foregående

Tilbage til Airbrush snak/Airbrush talk