hjælp til tegninger! ;)

Her kan du finde info & sladder om airbrush og kustom verdnen.
Here you can find info & gossip regarding the airbrush and Kustom industry

Redaktør: kimg

hjælp til tegninger! ;)

Indlægaf Foged » fre maj 10, 2013 9:57 pm

hej jeg er ny indenfor faget så derfor mangler jeg lidt inspiration til at male et billed hvad starter i med når det er?! og hvad gør at i maler lige det i gør?! ;)
Foged

Geografisk sted: THY

Re: hjælp til tegninger! ;)

Indlægaf rexuz » lør maj 11, 2013 12:03 am

Foged skrev:hej jeg er ny indenfor faget så derfor mangler jeg lidt inspiration til at male et billed hvad starter i med når det er?! og hvad gør at i maler lige det i gør?! ;)

owww det er svært :D .... jeg startede (med airbrushen) med at lave skulls .
og få at være ærlig nu maler jeg hvad jeg har lyst til ... ved godt det ikke er meget hjælp :( beklager

det enste jeg kan sige er at det kun er dig der ved hvad du skal male . jo mere lyst du har til at male noget jo sjovere er det .
så er det lige meget om set er sommefule og hjæeter eller skulls :D ..

men start stort og jo beder du bliver gå ned i størelse . fex med et stort skull fx a4 størelse og jo mere du får styr på tingene jo nemmere bliver de små ting :D ..

så kik lidt rundt på nettet om du kan finde noget du syndes om og lav det :D

håber du kan bruge det til noget

og btw .
velkommen til forumét det har jeg ikke fået sagt inu :D
rexuz
Site Admin

Indlægaf Maiken » lør maj 11, 2013 12:34 am

Velkommen til :)

Hvad mener du med hvad vi starter med? selve måden at male/forberede på, eller hvad vi startede med at male da vi startede?

De fleste starter med et skull. Jeg vil nu sige at du bør starte med de kedelige basale strokes med airbrushen. og ja de er RIGTIG kedelige, men man får virkelige meget ud af dem. Der efter finder du et billed uden for mange skygger og detaljer og prøvet at lave det. så kan du altid bygge flere detaljer og skygger på som tiden går. Hvis du går igang med noget for krævende, så kan man hurtigt miste modet og dermed lysten til at arbejde videre. og er lysten der ikke, så bliver det sjældent godt.

Det kan nogengange godt være svært at finde inspiration. Jeg har stadig svært ved det ind i mellem. Men så ser jeg måske en airbrush dvd eller video på youtube, og prøver så at lave det samme som de gjorde. Ellers kan det være jeg har et tema i hovedet, feks fantasy. Og så googler jeg fantasy og finder et billed jeg kan lide.

Spørg endelig hvis det ikke var svar nok eller har skabt flere spørgsmål :)
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf Foged » søn maj 12, 2013 12:01 am

1000 Tak for svar ;)
jeg har også startet som du siger jeg skal Maiken. jeg har nemlig startet på youtube med airbrush tutor med at følge hans guides og er så småt begyndt på øjet ;)
jeg har fundet ud af at man skal bruge transperant maling i stedet for oque eller hvad det nu hedder da det er meget nemmere at male med ;)

men som i siger skal jeg så bare finde et eller andet og så prøve og lave det f. eks. en bil eller skib og så bare prøve at male det?!
Og plejer i at tegne med blyant først?! ;)

jeg har startet i den dyre ende med udstyrret jeg har nemlig invisteret i en iwata ecplice hp-cs ;)
så den er bare en dejlig begynder pistol syntes jeg ;)

eller vil jeg sige Tak for svar og i skal nok komme til at høre mere fra mig af da jeg allerede syntes det er mega sjovt og spændene at male med airbrush!!!! :D
Foged

Geografisk sted: THY

Indlægaf Maiken » søn maj 12, 2013 7:43 pm

Det med at tegne med blyant først er der delte meninger om, og folk gør det meget forskelligt.

Jeg selv tegner kun op med blyant hvis jeg maler på papir eller metalplader. Er det noget på en bil, motorcykel eller riffel, så tegner jeg ikke op med blyant.
Alternativ til blyant kan være saral papir.
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Tilbage til Airbrush snak/Airbrush talk