FOGEDS GALLERI! ;)

Her kan du have dit eget galleri.
Eller uploade billeder af projekter
Here you can opload your ongoing or finished projects

Redaktør: kimg

Re: FOGEDS GALLERI! ;)

Indlægaf Maiken » fre nov 08, 2013 3:23 pm

Jeg er sgu heller ikke god til dem. Men vil lige som kenneth sige du mangler lidt flere lag i lidt andre farver også. Brug gerne rød til baggrunden, til at lægge dit layout. Derefter orange (eller en candy er der også mange der bruger), og så til sidst en gul eller hvid gul til de rigtig intense varme små punkter. Men ja et ref. billed ved siden af, så er det lidt nemmere. Kig evt. under ref. billeder her på forum. Der er en del flammer.
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Indlægaf ~ Oester ~ » lør nov 09, 2013 7:34 pm

Hey Foged ;) Dejligt at se du knokler med at få noget farve ud af sprøjten :D & Og stort velkommen fra min side ;)

1. Det med at du ligger billeder op af noget som du ved er "begynderstreger" det syntes jeg er fedt. Husk og tage billeder af alt hvad du maler(hvis du ikke gemmer tingene) for om et stykke tid, evt år, så er det så meget sjovere + spændene og se hvor meget man har rykket sig, det syntes jeg selv personligt ;)

2. Oven på dit gå på mod, ville jeg nok anbefale dig evt at prøve et begynder kursus, for du ville virkelig kunne lære meget ved det. jeg ville også gerne kunne male vilde drager og realflames da jeg startede, men prøv med noget mere simpelt til og starte med, så kommer resten ;)

Håber du forstår :D
Paint by ~ Øster ~
Brugeravatar
~ Oester ~

Geografisk sted: Slagelse ~ Vestsjælland

Indlægaf Foged » søn nov 10, 2013 12:34 pm

hej :D
jeg har overvejet at tage på et begynderkursus :D
men først vil jeg lige have noget nyt maling og så prøve igen :D
Foged

Geografisk sted: THY

Indlægaf Foged » tirs mar 11, 2014 11:13 pm

lidt nyt fra mig af! :)
jeg har haft en lille pause fra airbrush men har kastet mig igang med det igen og jeg Skal fanme bare lærer det nu! :)
jeg har haft satans til problemer med ny maling osv men da jeg endeligt fandt fejlen var det fordi min rumbo på skolen lige ville drille og have skruet ned for min kompressor tryk og havde ikke kigget efter det! dumme dumme mig! :)
men her er der nogle blå flammer som jeg har startet på så skal der flere lag til! :)
og den anden er en peter plys som ikke er særlig køn men man skal jo gøre noget for at få det til at lave noget fedt engang! jeg har lavet den i fri hånd og haft et billede og kigge efter og der er mange fejl i det f.eks. at ved højre øje fik jeg lige givet alt for meget maling så der kom da lige en edderkop! :/
men skal jo lærer det så tager gerne imod konstruktivt kretik! :)
Vedhæftede filer
lille bamse.jpg
her er min peter plys ikk særlig pæn men skal n´jo prøve at lave noget overskueligt!
lille bamse.jpg (21.64 KiB) Vist 17977 gange
blå flammer 1.jpg
her er flammerne!
blå flammer 1.jpg (20.44 KiB) Vist 17977 gange
Foged

Indlægaf Foged » ons mar 12, 2014 9:49 pm

så fik jeg lige lavet lidt mere så nu har jeg prøvet en simpel drage! :)
den er selvfølgelig med skønhedsfejl og er heller ik helt tilfreds med den da min sorte farve drillede mig meget! :/
men her er den konstruktiv kretik modtages gerne! :)
Vedhæftede filer
drage.JPG
drage.JPG (21.59 KiB) Vist 17968 gange
Foged

Indlægaf Kenneth » ons mar 19, 2014 7:52 pm

du skal benytte dig af airbrushesn fordel nemlig at den kan lave flotte overgange så ikke så tæt på så du får malet i streger

og så forstil dig en kugle den er lysest på toppen ligeså med bulerne på maven eks, lige en hurtig meget tynd sort i top og bund får den til at poppe frem og virke rundere

an på hvad farver du maler med kan du selv vælge om du vil lægge den mørke før eller efter farven, begge dele burde kunne virke...at lægge den først kan nok give det blødeste look

på armen bag den åbne mund og unde hagen får armen til at virke længere væk også

det samme på benene hvor de ikke får så meget lys osv....giver det mening ?
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf Foged » søn mar 23, 2014 11:38 am

øhh det med at jeg laver for mange streger hvordan vil du så have jeg skal gøre tage airbrushen længere væk?! ;)
der syntes jeg bare jeg får lavet for tygge streger! ;(
men hvis i kan få det til at lade sig gøre skal der jo bare noget øvelse til! ;)

og det med farverne tror jeg godt jeg har forstået det er det 3d du gerne vil have mig til at forstå! ;)
og det kan jeg godt forstille mig! ;)
Foged

Indlægaf Kenneth » man mar 24, 2014 10:15 am

det med stregerne kan gribes an på flere måder, jeg ville som du selv nævner øge afstanden og så se om du kan komme "afsted" med samme mængde maling eller om der måske skal lidt mere til....
husk på det er en "airbrush" så du kan bruge den som en pensel, man skal ikke bevæge den i kontrollerede bevægelser som "jeg selv" ofte ar en tendens til at ville, sæ blende malingen lidt samen her og der er vejen frem når man skal fylde ud.....sidst men ikke mindst så ville godt airbrush papir også gøre en forskel, men forstår godt at det bestemt er lidt dyrt at øve sig på
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Indlægaf Foged » man mar 24, 2014 9:44 pm

er det så alt jeg skal prøve og få det længere vær både de sorte som er "omridset" eller er det kun når man kommer farve på har undret mig lidt! ;)
Foged

Indlægaf Kenneth » man mar 24, 2014 10:43 pm

nej det er kun når du "farvelægger som du har gjort på det grønne

en airbrush sprøjter i cirkel form, med mest maling lige i center og mindre i yderkanten af sprøjtemønsteret (yderringen)
jo tættere på du kommer jo mindre bliver cirklen
jo længere væk jo større bliver cirklen
samtidig er farven meget koncentreret når man kommer tæt på og det er det du kan se i det grønne på dragen, havde du været længere væk havde det måske ikke været lige så mørkt, men havde virket grønt alligevel da det var det hele som var farvet.....så opfatter vores hjerne det som grønt bare lysere, men når du kommer tættere på som du har gjort opfatter hjernen forskellen mellem det mørke (hvor airbrushen var tæt på) og det lyse hvor den ikke var så tæt på "ELLER i yderringen af sprøjte mønsteret.
håber det giver mening :0)
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Indlægaf Foged » man mar 24, 2014 10:46 pm

det giver meget mening! ;)
tak for sådan nogle fantastiske svar! ;)
skal bare have gang i den igen i aften så jeg en dag bliver en haj til det! ;)
Foged

Indlægaf Kenneth » man mar 24, 2014 11:26 pm

Og så maler du Haj´er på hele båden ;0)
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Indlægaf Foged » tors nov 20, 2014 9:32 pm

hej så er jeg lidt igang igen efter jeg er kommet til skade med min fod :(
men jeg mangler lidt nogle gode fif jeg har prøve at lave en stjerne som jeg gerne vi prøve at lave lidt mere 3d jeg har efterlignet den her https://www.google.dk/search?safe=off&h ... B400%3B400

det jeg tænker ved stjernen jeg skal lave bedre er at jeg skal lave mindre tydelige sorte strejer!
er det umuligt at få mere dybde på ved at jeg bruger normalt biligt papir til det eller hvordan?! ;)
og ja anders and blev lidt skæv men er jo stadig nybegynder så håber nogle vil hjælpe mig! ;)

kom med konstruktiv krætik mangler det meget! ;)
Vedhæftede filer
DSC_0372.JPG
bare giv lidt krætik
DSC_0372.JPG (21.9 KiB) Vist 17674 gange
DSC_0544.JPG
Stjerne hjælp med med hvordan jeg laver 3d
DSC_0544.JPG (12.76 KiB) Vist 17674 gange
Foged

Indlægaf Kenneth » lør nov 22, 2014 12:14 am

for at få 3d i stjernen skal du finde ud af hvor dit lys kommer fra
så skal du se hvad som stikker op og får mest lys og hvad som vil ligge i skygge af lyset

giver det mening ?
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Indlægaf Foged » lør nov 22, 2014 12:18 pm

hej tak for svar! ;)
jep det giver mening, jeg er ved at prøve og leje med en haj men vil lige prøve den et par gange så vil jeg have den på en dibond plade og se hvordan farverne bliver der på! ;)
Foged

ForegåendeNæste

Tilbage til Galleri/gallery