Kompressor død?

Her kan du få vejledning til dit problem til at komme videre eller godt igang
Here you can get help and support to your problem

Redaktør: kimg

Kompressor død?

Indlægaf Maiken » ons aug 07, 2013 5:48 pm

Hej folkens.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om min komressor er ved at dø eller om den kan laves.
Det er denne jeg snakker om : http://customcolors.dk/Private%20sider/ ... kunder.htm (Det er nr. 4)

Det den gør er at når jeg tænder den fylder den (selvfølgelig) luft i tanken. og efter hånden som jeg bruger den, bruger jeg selvfølgelig så også luften. MEN den fylder ikke selv luft i igen, så jeg hele tiden har luft. Dvs. den først begynder at fylde luft i tanken igen, når jeg har brugt alt luften. Det resulterer jo så i at jeg kun kan arbejde en lille smule, for så er trykket så lavt at det ikke er til at arbejde med. Men jeg er stadig nød til at fortsætte med at give luft til der ikke er mere luft at give a, før den begynder at komme luft i igen.

Kan man gøre noget ved det?

Håber der er nogen der kan hjælpe :D
Brugeravatar
Maiken

Geografisk sted: Jyderup vest sjælland

Re: Kompressor død?

Indlægaf rexuz » tors aug 08, 2013 12:38 am

Maiken skrev:Hej folkens.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om min komressor er ved at dø eller om den kan laves.
Det er denne jeg snakker om : http://customcolors.dk/Private%20sider/ ... kunder.htm (Det er nr. 4)

Det den gør er at når jeg tænder den fylder den (selvfølgelig) luft i tanken. og efter hånden som jeg bruger den, bruger jeg selvfølgelig så også luften. MEN den fylder ikke selv luft i igen, så jeg hele tiden har luft. Dvs. den først begynder at fylde luft i tanken igen, når jeg har brugt alt luften. Det resulterer jo så i at jeg kun kan arbejde en lille smule, for så er trykket så lavt at det ikke er til at arbejde med. Men jeg er stadig nød til at fortsætte med at give luft til der ikke er mere luft at give a, før den begynder at komme luft i igen.

Kan man gøre noget ved det?

Håber der er nogen der kan hjælpe :D

hej maiken

jeg kommer lige med et skud i togen her
men der seder en ventil der sætter din kompasser igang nå den kommer under et vis psi/bar tryk . og slukker den igen ved et vis psi/bar tryk .
kan ikke lige huske hvad den heder .
men kunne få mig godt lyde som om at den enten er død eller stillet forkert

det er mit beste bud ville gerne hjælpe mere men ja mit beste bud
rexuz
Site Admin

Indlægaf Kenneth » tors aug 08, 2013 12:40 am

Der sidder en føler som registrerer når trykket falder, den måler af en eller anden grund forkert, det kan skyldes flere ting

1 den er simpelthen bare defekt
2 retur ventilen til tanken er defekt, så den tror der er mere tryk end der rent faktisk er
3 den ene ventil på skal den plade over stenplet og under topstykket lukker ikke tæt, men typisk når fejlen er her er den ustabil til at starte op og kører som regwl utrolig varmt

Håber det hjalp lidt
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf Maiken » tors aug 08, 2013 1:02 pm

jeg har også forhørt mig på de andre forums jeg er medlem af. Og i siger alle det samme.

MEN... Kan jeg gøre noget ved det eller er det simpelthen en ny komppressor? Jeg håber jeg kan gøre noget ved det, idet jeg ikke har råd til en ny. Så der går nok rigtig langt tid før jeg kan komme til at male igen så :(
Brugeravatar
Maiken

Indlægaf Kenneth » tors aug 08, 2013 3:47 pm

man kunne jo også bare skifte den del som er defekt, har du købt kompressoren et ordentligt sted så har de sikkert reservedele til den :wink:

ps jeg ved vi har bestilt sådan en eller et par stykker hjem løse, og håber michael kan huske hvor de ligger.... :lol: :lol: :lol: :lol:
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf rexuz » lør aug 10, 2013 6:48 pm

fik du liv i den igen ?
rexuz
Site Admin

Indlægaf Maiken » man aug 12, 2013 5:02 pm

det er ikke optimalt. men det hjalp da at sætte tape rundt om den der "pressure switch".
Brugeravatar
Maiken

Tilbage til Support/ help