klarlak spørsmål

Her kan du få vejledning til dit problem til at komme videre eller godt igang
Here you can get help and support to your problem

Redaktør: kimg

klarlak spørsmål

Indlægaf rexuz » søn sep 08, 2013 10:45 am

ok så nu har jeg fået nok

jeg har bøvlet meget med klarlak og nu er der så gået noget til igen .

jeg bruger samme mærke klarlak og grunder men det bobler stadig op og kakelere så nu har jeg fået nok af de fandens spræplasker

så mit spørsmål er lidt hvilke løsninger er der ? og hvad skal jeg have få at få noget der virker ? er jeg nød til at andskaffe mig en minigun eller kan jeg få en airbrush der har en vifte dyse og hvis ja hvor meget lyst skal jeg bruge til sådan en ?

og så klarlakken hvad med den ? kan man få noget vandbaseret ? og hvordan med grunder der virker sammen med jeg ved ikke så meget om alt det her så jeg vil meget gerne have så meget hjælp og info som muligt :D

samtidig skal i lige have i tankerne at jeg ikke har de vilde penge så vis der skal nyt udstyr til må det ikke koste få meget

håber virkelig i har nogle idere

jeg undskylder vis jeg virker sur men det er lige sket og jeg er lidt mobset over det ..
rexuz
Site Admin

Re: klarlak spørsmål

Indlægaf Kenneth » søn sep 08, 2013 1:38 pm

Det er sgu iorden at være sur, det er vi sgu allesamen når lortet man har knoklet med går galt.....

jeg mangler at vide hvilken lak og hvilken farve og hvor langt kommer du ned hvis du skarber en bobbel væk
så ville et billede også være lækkert

jeg tror ikke på specielt udstyr skal være nødvendigt
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf jensen » søn sep 08, 2013 4:54 pm

I langt de fleste tilfælde, når man maler med spraydåse, så skal det have et tyndt lag og efter ca 10-15 min, et nyt tyndt lag, så kan man derefter give det et godt lag.
tush og lak er ikke godt, heller ikke ved flere tynde lag. der sker en kemisk reaktion, som trækker tushen ud i de fleste tilfælde.
nogle gange går det godt og andre, driller det bare hele tiden. lak er ikke for almindelige mennesker. :D
jensen

Geografisk sted: slagelse

Indlægaf rexuz » man sep 09, 2013 8:35 am

jensen skrev:I langt de fleste tilfælde, når man maler med spraydåse, så skal det have et tyndt lag og efter ca 10-15 min, et nyt tyndt lag, så kan man derefter give det et godt lag.
tush og lak er ikke godt, heller ikke ved flere tynde lag. der sker en kemisk reaktion, som trækker tushen ud i de fleste tilfælde.
nogle gange går det godt og andre, driller det bare hele tiden. lak er ikke for almindelige mennesker. :D

hej jensen nu er det jo ikke første gang jeg propper klarlak på noget jeg maler og jeg gør som jeg altid gør to taglag med 15 min mellemrum .
og ved forstår godt kemien i alt det og hvad det er den gør forstår bare ikke hvorfor jeg lige med et har det bøvl nå jeg aldrig har haft det før og jeg mener aldrig

så entligt så gå det her mere ud på at finde en løsning der gør det nemmere ind at finde grunden til hvorfor . vis du kan følge mig
jeg håber ikke jeg lyder alt få sur det er helt sikkert ikke meningen og er glad få dit indput

jeg ved bare at jeg til tider har svært ved at udtrykke mig og derfor ville jeg lige prøve at gøre det lidt beder her :D
rexuz
Site Admin

Indlægaf rexuz » man sep 09, 2013 8:44 am

Kenneth skrev:Det er sgu iorden at være sur, det er vi sgu allesamen når lortet man har knoklet med går galt.....

jeg mangler at vide hvilken lak og hvilken farve og hvor langt kommer du ned hvis du skarber en bobbel væk
så ville et billede også være lækkert

jeg tror ikke på specielt udstyr skal være nødvendigt

ja men dety er grundet med trident og lakken er motip clear varnish den har jeg altid brugt uden poblemer
lader den nogmalt stå i noget varmt vand i 10-15 min inden jeg bruger den så giver jeg det 1-2 taglag med 15 min mellemrum og så køre vi normalt

det er som om det bare gå galdt få tiden det er vist nr 3 malerri ger er gået gald nu

det skalder ned til det nederste lag så der kun er min grunding der er tilbage

der er os derfor jeg tænker om man kan få noget 1k klarlak i løs alser ikke i spræflaske og en airbrush størelse pistol med vifte dyse . har længe tænkt jeg skulle have sådan noget til at grunde mine overflader med
da det tager en del tid med en almindelig ab og normalt ikke bliver særligt pænt .

ved ikke om det er info nok :D
rexuz
Site Admin

Indlægaf Kenneth » man sep 09, 2013 11:08 am

en af de interessante faktorer er hvad trident ligger på. for det er her hæfte fejlen ligger :wink:
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf rexuz » man sep 09, 2013 11:35 am

Kenneth skrev:en af de interessante faktorer er hvad trident ligger på. for det er her hæfte fejlen ligger :wink:

hmm ja men det er lagt på sådan en withebord overflade men der har været malet på den før uden poblemer og ud over det ligger trident oven på trident :D har brugt det til at grunde med os ..

btw skal os have kikket på en grunder jeg kan bruge i min ab :D

jeg har nu besluttet mig få at spartle overfladen og prøve igen der er ikke så meget andet at gøre haha
rexuz
Site Admin

Indlægaf Tommyboy » man sep 09, 2013 11:39 am

Klarlak på dåse er noget knald. Det er alt for hårdt i mod bunden.
Men.. du skal starte med at isolere farven/bunden med et tyndt lag klarlak og det skal være fuldstændig tørt før du sprøjter på igen. Der er opløsningsmidler i lakken så man kan ikke bare vælte på.
Når først det er isoleret kan du sprøjte på igen.
Never let the fear of striking out keep you from painting
www.customdreams.dk
Brugeravatar
Tommyboy

Geografisk sted: Bornholm

Indlægaf rexuz » man sep 09, 2013 11:51 am

Tommyboy skrev:Klarlak på dåse er noget knald. Det er alt for hårdt i mod bunden.
Men.. du skal starte med at isolere farven/bunden med et tyndt lag klarlak og det skal være fuldstændig tørt før du sprøjter på igen. Der er opløsningsmidler i lakken så man kan ikke bare vælte på.
Når først det er isoleret kan du sprøjte på igen.

det syndes jeg entligt os jeg gør . det er et poblem der lige er kommet har aldrig haft det poblem før men kan da godt være jeg skal give det lidt længere tøretid , må prøve mig lidt fram med et par farve prøver en af dagene
rexuz
Site Admin

Indlægaf jensen » tirs sep 10, 2013 9:24 am

Det der er det største problem med dåse lak, er at det svinger fra tid til andet. Mange gange er det fint nok, men så laver det unoder af en eller anden art. Jeg kan også sige det på en anden måde...kvaliteten svinger meget fra dåse til dåse indenfor samme mærke.
Men ren prismæsigt så er det stadig det bedste at bruge til hobby sjov. Skal det bruges dagligt eller tit, så skal der bruges penge på 2K lak. Så må man bruge penge på anden pistol og rensning af grej, kun til lakken.
Jem og fix har den billige dåselak og den svinger så meget i kvalitet at man næsten skulle tro at det var løgn. Men det kan jo også skyldes hvordan de dåser har været opbevarede, varm-kold, fugt-tørt, alt det laver det også ting inde i en dåse.
Det samme er det med din maling. Det er derfor vi på malerværkstedet har en dyr kabine, der styre fugtballancen osv. Der skal ikke meget til, før det ødelægger en masse, en dråbe er nok. :wink:
jensen

Geografisk sted: slagelse

Tilbage til Support/ help