Hjælp til opstart / nybegynder

Her kan du få vejledning til dit problem til at komme videre eller godt igang
Here you can get help and support to your problem

Redaktør: kimg

Hjælp til opstart / nybegynder

Indlægaf Gissel » ons mar 05, 2014 11:29 am

Hej
Jeg er helt ny indenfor airbrushing, og skal til at købe mit første start-kit. Til det mangler jeg kvalificeret hjælp, da jeg synes det et lidt en jungle - ikke mindst fordi folk bruger airbrushes til at male alle mulige ting og i alt fra småt til stort.

Jeg skal male diy legetøj som det her:
Billede
Det betyder at jeg nok ikke skal bruge den største comprasser og en ret fin airbrush (2-3mm) måske?

Men hvad kan jeg nøjes med her i starten?

Det skal helst ikke være fordyrt, da jeg ikke har nogle penge.. jeg håber på noget brugt eller start-kit-agtig.
Gerne mellem 1000-2000kr

Håber i kan hjælpe mig:)

MVH
Rasmus
Gissel

Re: Hjælp til opstart / nybegynder

Indlægaf Kenneth » ons mar 05, 2014 9:44 pm

Jeg vil mene at du er godt klædt på men den type kompressor som leverer 23l min
personligt ville jeg bruge det som skal til for at få en kompressro med tank på, men det er jo op til dig hvad budget du vil bruge.
baggrunden for mit valg er mindre vand i systemet og mest stabilt tryk

vil du købe brugt så PAS PÅ for en skadet airbrush kan hurtigt blive en dyr fornøjelse så sørg for du kan prøve inden købet
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Brugeravatar
Kenneth

Geografisk sted: Sverige

Indlægaf jensen » lør mar 08, 2014 9:30 pm

hvor store eller små er de figur 8)
Er det kun til dem, eller vil du også male andet senere. Det er nemmere at hjælpe, når man kender dit behov. 8)
Er det 5 figur om året, så er et neglesæt fint nok. Det kan du finde mange steder på nettet. :P
jensen

Geografisk sted: slagelse

Indlægaf Gissel » man mar 17, 2014 8:21 pm

Hej med jer, sorry mit fravær - jeg troede jeg ville få en mail hvis der kom svar her inde. ?

Ja det er klart det afhænger af budgettet... Jeg tænker lidt på sådan en her: http://www.airbrushshoppen.dk/index.php ... ank-detail
tror det er det billigste man kan få, hvor der stadig er en tank med. Kender i en bedre forhandler, eller er det meget smartere hvis jeg kaster 500kr ekstra projektet? - normalt er der jo altid en slags grænse hvor man får mest for prisen.. (altså jeg vil heller ikke købe for billigt)

Ang brugt markedet, er der så noget jeg skal spørge ind til eller se specifikt på hvis jeg køber brugt - nu har jeg jo aldrig malet med en før, så ved ikke hvad jeg skulle se efter...

Ang størrelsen på de ting jeg skal lave, så er det meste på størrelse med en dukke/actionman (figur på 24cm ) eller mindre. Jeg skal også male med silikone (platsil gel 00 + 10), til nogle af figurene som er støbt i silikone.... Jeg skal ikke male store overflader, og heller ikke billeder og den slags.

Omfanget er ikke så stort, og det er nok nærmere 5 figurer om måneden, i perioder kunne jeg måske male 10 på en uge. - slet ikke produktions agtig.

Tak for jeres svar forresten!

:)
MVH
Rasmus
Gissel

Indlægaf jensen » søn mar 30, 2014 3:55 pm

jeg vil stadig sige at et neglelak sæt er fint nok til det forbrug. :shock: en dukke på ca 24 cm der skal have lidt farve en gang om ugen.
Det er lige før du kan nøjes med pistolen og lidt farve, så en badering som du kan fylde op med luft nede på tanken. :D

nej spøg til side....det er meget lidt du skal bruge airbrushen, faktisk så lidt, så hvis du vil male dem, så find det billige til negle på ebay, de er ikke så stærke, men til det arbejde så er det rigeligt. :wink:
jensen

Geografisk sted: slagelse

Tilbage til Support/ help